نظرسنجی جدید انتخابات آمریکا: بایدن در ۶ ایالت سرنوشت‌ساز از ترامپ پیشی گرفت



اخبار,اخبار بین الملل,بایدن و ترامپ
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا در شش ایالت سرنوشت‌ساز از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است.

به گزارش  فارس، نتایج نظرسنجی مشترک CNBC-Change Research که امروز (چهارشنبه) منتشر شده نشان می‌دهد که «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در شش ایالتی که به دلیل اهمیتشان در تعیین سرنوشت انتخابات آمریکا به «ایالت‌های محل رقابت» معروفند از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور پیشی گرفته است.

 

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، بایدن در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین، برتری خود به ترامپ را حفظ کرده است.

 

این در حالی است که نتایج همین نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن در سطح ملی ۹ درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

 

مطابق این نتایج بایدن برتری خود را در ایالت آریزونا با نسبت ۴۹ به ۴۳ درصد، در ایالت میشیگان با ۵۱ به ۴۳ درصد و در ایالت ویسکانسین با نسبت ۵۱ به ۴۱ درصد نسبت به ترامپ حفظ کرده است.

 

معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین در فلوریدا با ۳ درصد، در کارولینای شمالی با ۲ درصد و در پنسیلوانیا نیز با ۴ درصد برتری خود را حفظ کرده است.

 

انجام این نظرسنجی روز جمعه همزمان با مرگ «روث بادر گینسبرگ»، قاضی ۸۷ ساله دیوان عالی آمریکا آغاز شد و تا ۲۰ سپتامبر نیز ادامه پیدا کرد.

 

نتایج این نظرسنجی در سطح ملی نشان می‌دهد که اکثریت رأی‌دهندگان بالقوه آمریکایی، یعنی ۵۷ درصد، بر این باورند که ترامپ بهتر است جایگزینی برای گینسبرگ انتخاب نکند. ۳۷ درصد نیز گفته‌اند که او بهتر است این کار را انجام دهد.

 

بامداد شنبه رسانه‌های آمریکایی از مرگ راث بیدر گینسبرگ، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر ابتلا به سرطان خبر دادند. گینسبرگ در زمان مرگ ۸۷ سال سن داشت و مسن‌ترین قاضی دیوان عالی آمریکا بود.

 

برخی تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که ترامپ با انتخاب جایگزین برای گینسبرگ می‌تواند سرنوشت خود را در انتخابات پیش‌رو تغییر دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------