ثبت یک رکورد جدید در انتخابات آمریکا/ ۵ روز مانده به انتخابات، شمار آرای پیش از موعد از ۸۱ میلیون رای گذشت



اخبار,اخبار ین الملل,انتخابات آمریکا
شمار آرای ماخوذه در انتخابات آمریکا از ۸۱ میلیون رای پیش از موعد عبور کرد و رکورد جدیدی را در تاریخ انتخابات این کشور به ثبت رساند.
به گزارش ایرنا، برابر آخرین اعلام تارنمای پروژه انتخابات، تا شامگاه پنج‌شنبه ۸۱ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۷۳ نفر آرای خود را به صندوق ریخته‌اند که ۲۸ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۲۶ نفر آن رای حضوری و ۵۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۶۴۷ رای هم از طریق پست ارسال شده است.

 

هنوز ۳۷ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۴۸ برگه رای پستی بازنگشته است.

 

در ایالت‌هایی که بر اساس گرایش حزبی ثبت نام انجام شده است، تاکنون ۱۸ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۱۶ نفر طرفدار دموکرات، ۱۱ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۲۰۱ نفر جمهوریخواه و ۸ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۱۹۹ نفر هم غیرحزبی آرای خود را به صندوق‌ها ریخته‌اند.

 

آرای ماخوذه در ایالت‌های نبرد انتخاباتی هم تاکنون به شرح زیر گزارش شده است:

 

آریزونا:

از مجموع ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۵۹ رای این ایالت، ۸۳۳ هزار و ۱۵۴ نفر دموکرات- ۷۶۸ هزار و ۳۸۶ نفر جمهوریخواه و ۵۳۸ هزار و ۸۱۹ نفر غیر حزبی بوده است.

 

فلوریدا:

تاکنون ۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۶۷ رای به صندوق ریخته شده است که از این میان، ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار نفر متعلق به دموکرات‌ها، ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۲۳ نفر جمهوریخواه و یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۴۰ نفر هم غیر حزبی بوده است.

 

جورجیا:

در این ایالت سه میلیون و ۴۲۶ هزار و ۸۰ رای ماخوذه به ثبت رسیده است اما وضعیت حزبی آنها مشخص نیست.

 

کارولینای شمالی:

از مجموع سه میلیون و ۸۶۷ هزار و ۸۴۶ رای ماخوذه فعلی، یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۸۳۲ رای متعلق به دموکرات‌ها، یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۳۳ رای از آن جمهوریخواهان و یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۹۲۹ رای هم در سبد غیرحزبی‌ها بوده است.

 

میشیگان:

تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۹۲ رای در این ایالت به صندوق ریخته شده است که وضعیت سهم هر یک از احزاب هنوز مشخص نشده است.

 

مینه‌سوتا:

در مینه‌سوتا هم رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۲۲ رای ثبت شده است اما در این ایالت هم وضعیت آرا به تفکیک احزاب مشخص نیست.

 

پنسیلوانیا:

در این ایالت هم که رقابت بین ترامپ و بایدن جدی است و یکی از مباحث مهم مطرح شده درباره استخراج نفت در این ایالت بوده است، ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۹۵ رای به صندوق‌ها ریخته شده است.

 

سهم دموکرات‌ها از این میزان، یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۲ رای و سهم جمهوریخواهان ۴۶۶ هزار و ۹۵۴ رای اعلام شده است که در کنار آنها ۲۰۲ هزار و ۶۸۶ رای هم مربوط به غیرحزبی‌ها است.

 

ویسکانسین:

تنها اطلاعات موجود از این ایالت رقابتی عدد آرای ماخوذه است که تاکنون یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۲۱۲ نفر اعلام شده است.

 

انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان ماه به پایان می‌رسد. تعداد واجدین شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رای در سراسر آمریکا، ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر اعلام شده است که اگر تنها شرایط سنی بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شود این رقم به ۲۵۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۸ نفر می‌رسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------