پمپئو: امیدواریم کشور‌های دیگر نیز به توافق صلح با اسرائیل بپیوندند/ نتانیاهو: تل آویو و منامه از سال‌های قبل با هم در تماس بودند



اخبار,اخبار بین الملل,پمپئو و نتانیاهو
وزیر خارجه آمریکا به همراه نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه بحرین، کنفرانس خبری مشترکی را برگزار کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به همراه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین، کنفرانس خبری مشترکی را برگزار کردند.

 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این نشست مطبوعاتی گفت: به لطف پیمان ابراهیم، زمینه برای هواپیما‌های اسرائیلی باز شده است.

 

او در ادامه مدعی شد: امیدواریم توافق‌های صلح دیگری نیز میان اسرائیل و کشور‌های دیگر به منظور اعطای فرصتی متمایز برای رشد داده شود.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: توافقنامه‌های صلح به نسبت جهان، مسأله‌ای مهم محسوب می‌شود.

 

پمپئو با اشاره به تحریم‌های آمریکا نیز مدعی شد: کمپین فشار حداکثری بر ایران، فعال است و اقتصاد ایران با بحرانی فزاینده روبروست.

 

او همچنین مدعی شد: تحریم‌ها بخشی از فشار‌ها برای ایجاد خاورمیانه‌ای جدید انجام می‌شود که کشور‌های خسارت دیده از فشار‌های ایران را در بر می‌گیرد.

 

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و بحرین از سال‌ها قبل از امضای توافقنامه ابراهیم، با یکدیگر در تماس بوده اند.

 

او گفت: صلح میان اسرائیل و بحرین، مبتنی بر همکاری مشترک محسوب می‌شود.

 

عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: خوشحالم که نخستین سفر را به اسرائیل به عنوان وزیر خارجه به انجام رسانده ام. ما با پمپئو و نتانیاهو، راه‌های اجرای توافقنامه ابراهیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

او در ادامه افزود: ما بر همکاری با اسرائیل در زمینه‌های تجاری، سرمایه گذاری، بهداشت، آموزش و دیگر زمینه‌ها متمرکز خواهیم شد.

 

وزیر خارجه بحرین همچنین گفت: به زودی سیستم ویزای الکترونیکی میان اسرائیل و بحرین از اول دسامبر فعال خواهد شد. ما بر ایجاد ۱۴ پرواز هفتگی میان اسرائیل و بحرین کار خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------