آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امارات حمله از پایگاه آمریکا در این کشور علیه یمن و عراق را ممنوع کرد / واشنگتن، جنگنده ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد

وال استریت ژورنال نوشت: پنتاگون جنگنده‌ها، پهپاد‌های مسلح و سایر هواپیما‌ها را به قطر منتقل می‌کند. این تغییر مکان نیرو‌ها و تجهیزات به…

پمپئو: سازمان ملل به سکویی برای تفرقه افکنی تبدیل شده است



اخبار,اخبار بین الملل,پمپئو
وزیر خارجه ایالات متحده در توجیه مخالفت آمریکا با برنامه بودجه سالانه سازمان ملل متحد مدعی سوء استفاده افراد و گروهها از این نهاد بین المللی برای تفرقه افکنی و تضعیف ارزشها شد!

به گزارش مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه در توجیه مخالفت آمریکا و رأی منفی نماینده این کشور به طرح بودجه سالانه سازمان ملل متحد در نشست روز پنج شنبه با صدور یک بیانیه مدعی شد که «این نهاد بین‌المللی هرگز نباید به سکویی برای افرادی تبدیل شود که به دنبال تفرقه افکنی و تضعیف ارزشها هستند!»

 

مایک پمپئو در ادامه این بیانیه‌ای افزود: «امروز ایالات متحده خواهان رأی‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ثبت اعتراض شدید به بخش‌های خاصی از برنامه بودجه سالانه سازمان ملل شد. بسیار اهانت آمیز است که سازمان ملل بودجه رویدادی را در سال ۲۰۲۱ تأمین کند که هدف آن ارتقای اهداف اعلامیه دوربان- سندی سرشار از یهودستیزی، جانبداری علیه اسرائیل و دشمنی با آزادی بیان- است»

 

وی همچنین گفت: «ظرف ۲۰ سال گذشته، ایالات متحده پیوسته با روند فرساینده دوربان مخالفت کرده است. ما از همه اعضای سازمان ملل متحد می خواهیم در جست‌وجوی روش‌های جدیدی برای حل و فصل سازنده و فراگیر چالش نژادپرستی و تبعیض نژادی باشند. سازمان ملل متحد نباید به سکویی برای افرادی تبدیل شود که قصد و اراده ای برای تفرقه افکنی و تضعیف دارند، اما متأسفانه در اغلب موارد اینچنین است».

 

وزیر خارجه ایالات متحده در پایان بیانیه خود با تکرار ادعاهای واهی واشنگتن و بدون کوچکترین اشاره به استفاده ابزاری آمریکا از شورای امنیت برای پیشبرد سیاستهای خصمانه خود علیه کشورهای جهان افزود: «ما به سهم خودمان به ارتقای سازمان ملل متحد در حد استانداردهای بالاتر ادامه خواهیم داد!»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------