آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

۱۶ نفر از نیروهای نظامی افغانستان توسط طالبان کشته شدند/ کشته شدن ۶۲ جنگجوی طالبان در قندهار



اخبار,اخبار بین الملل,کشته شدن نیروهای نظامی افغانستان
منابع خبری افغانستان اعلام کردند که ۱۶ نفر از نیروهای نظامی در حمله گروه طالبان در استان قندوز کشته شدند.

به گزارش ایرنا، شبکه طلوع نیوز افغانستان امروز جمعه اعلام کرد که افراد طالبان در منطقه «تپه اختر» در شهرستان «خان آباد» به نیروهای دولتی حمله کرده و دو نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

 

در گزارش آمده است: به افراد طالبان نیز در این درگیری تلفات وارد شده است اما تعداد دقیق آن روشن نیست اما برخی منابع هم از اسیر شدن دو نفر دیگر از نیروهای نظامی به دست طالبان گفته اند.

 

درگیری بین نیروهای نظامی و افراد طالبان در بیش از ۲۰ استان افغانستان ادامه دارد و منابع دولتی هم از افزایش درگیری ها در فصل بهار هشدار داده اند.

 

درگیری‌ها در افغانستان درحالی ادامه دارد که گفت وگوهای صلح در دوحه قطر متوقف شده و دولت افغانستان گروه طالبان را متهم می کند به اینکه آنها علاقمندی به صلح ندارند و نهادهای امنیتی نیز آنها را به آمادگی برای جنگ در فصل بهار متهم کرده اند.

 

***

 

۶۲ جنگجوی طالبان در قندهار افغانستان کشته شدند

وزارت دفاع افغانستان امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افراد گروه طالبان در شهرستان «ارغنداب» و «پنجوایی» تجمع کرده بودند تا به پاسگاه های نیروهای دولتی حمله کنند که هدف حمله پیشگیرانه ارتش قرار گرفتند.

 

همچنین رسانه های افغانستان امروز اعلام کردند که ۱۶ نفر از نیروهای نظامی در استان قندوز و شش نفر دیگر در فاریاب در درگیری با نیروهای طالبان کشته شدند.

 

درگیری بین نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان در بیش از ۲۰ استان افغانستان ادامه دارد و منابع دولتی هم از افزایش درگیری ها در فصل بهار هشدار داده اند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------