آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا ۷ مقام برجسته روسیه را به دلیل پرونده ناوالنی تحریم کرد



ناوالنی,اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل
خبرگزاری فرانسه به نقل از مسؤولان گزارش داد، سازمان اطلاعات آمریکا به این نتیجه رسیده است که دولت روسیه پشت مسمومیت الکسی ناوالنی بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این راستا دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه هفت مقام برجسته روسیه در خصوص پرونده مسمومیت الکسی ناوالنی، چهره مخالف روسیه اعمال کرد.

 

در این باره خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۴ سازمان را در پرونده الکسی ناوالنی در لیست سیاه قرار داده است.

 

مقامات آمریکایی، سازمان اطاعات و امنیت روسیه (اف اس بی) را متهم به مسموم کردن ناوالنی کرده و اعلام کردند در هفته‌های بعدی به یک سری از "اقدامات بی‌ثبات کننده" فدراسیون روسیه در چهار جنبه پاسخ خواهند داد.

 

این بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا چند دقیقه بعد از گام مشابه اتحادیه اروپا منتشر شد، بروکسل نیز امروز تحریم‌هایی را علیه چهار مقام برجسته سازمان حفظ قانون روسیه به دلیل بازداشت ناوالنی اعمال کرد.

 

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین بیان کرد در کرملین مطمئنند که سیاست تحریم‌ها علیه روسیه به اهداف خود دست نمی‌یابد.

 

پسکوف به خبرنگاران گفت: «ما بر منافع خودمان تکیه می‌کنیم. شاید وقت آن رسیده کسی که این طور محدودیت در انجام امور بین دولتی را ادامه می‌دهد، بیندیشد که آیا این سیاست موثر است و او را به هدفش می‌رساند؟ پاسخ مشخص و واضح است، اهداف این سیاست دست یافتنی نیستند.»

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که تحریم کنندگان باید فکر کنند که امور بین دولتی بدتر نخواهد شد و آنها خودشان با ادامه این سیاست دلیلی بر وخیم شدن این امور هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------