طالبان: طرح پیشنهادی ما برای کاهش خشونت به‌دست آمریکا رسید؛ این طرح آتش‌بس نیست



طالبان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
به گفته دفتر سیاسی طالبان در دوحه، این گروه طرحی را برای کاهش خشونت در افغانستان آماده و با آمریکا در میان گذاشته است اما تاکنون نهایی نشده است.

به گزارش فارس، دفتر سیاسی طالبان در دوحه اعلام کرد در طرح پیشنهادی خود از تمام طرف‌ها خواسته شده تا عملیات‌های نظامی خود را کاهش دهند؛ اما به گفته این دفتر خلاف انتظار طالبان، تاکنون این طرح نهایی نشده و روی آن توافقی بدست نیامده است.

 

به گفته طالبان این طرح آتش‌بس نیست.

 

سال ۱۳۹۹پر از خشونت‌ و درگیری بود؛ اما برای ۱۴۰۰، تلاش‌های برای پیش‌گیری از افزایش خشونت‌ها جریان دارد.

 

آمریکا، روسیه، چین و پاکستان از طالبان خواسته اند که عملیات بهاری شان را اعلام نکنند. دفتر سیاسی این گروه در دوحه هم می‌گوید که یک طرحی را برای کاهش خشونت‌ها و عملیات‌ها با آمریکا در میان گذاشته که به گفته این دفتر در این طرح از تمام طرف‌ها خواسته شده که عملیات نظامی خود را کاهش دهند. اما تاکنون این طرح نهایی نشده و روی آن توافق صورت نگرفته است.

 

سیداکبر آغا، فرمانده پیشین طالبان دراین باره می‌گوید: «امکان دارد که طرح جدید میان آمریکا و طالبان پیدا شده باشد که آن امکان دارد کاهش خشونت در سراسر افغانستان باشد.»

 

درهمین حال، حکومت افغانستان هم قصد دارد که عملیات بهاری را اعلام نکند؛ اما ارتش می‌گوید که چگونگی عملیات‌های نظامی بستگی به برخورد طالبان دارد. طالبان اما از آماد‌گی برای کاهش خشونت‌ها سخن می‌زنند، نه آتش بس.

 

روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی دراین باره گفت: ”اگر طالبان مایل باشند که راه جنگ راه انتخاب کنند این اشتباه بزرگ آنان خواهد بود و برای آن قیمت بسیار بالا خواهند پرداخت.»

 

هرچند افغانستان، منطقه و جهان خواستار تسریع روند مذاکرات صلح و کاهش خشونت‌ها هستند؛ اما تاکنون تلاش‌ها نتوانسته از شعله جنگ بکاهد.

 

ترکیه برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان در اوایل ماه اپریل آماد‌گی می‌گیرد؛ نشستی که انتظار می‌رود از یک سو بتواند منجر به یک توافق سیاسی میان افغان‌ها شود و در سوی دیگر، خشونت‌ها را در افغانستان کاهش دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------