آمریکا با خروج نیروهای نظامی ائتلاف از عراق موافقت کرد/ کمک دولت بایدن به فلسطین



خروج نظامیان آمریکا از عراق،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
بغداد و واشنگتن در بیانیه‌ای مشترک، توافق بر سر خروج زمان‌بندی‌شده ائتلاف آمریکایی از خاک عراق را اعلام کردند.

به گزارش فارس، بغداد و واشنگتن در بیانیه‌ای مشترک، خروج زمان‌بندی شده نیروهای آمریکایی از خاک عراق را تأیید کردند.

 

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، در این بیانیه آمده است: «طرفین تأیید کردند که مأموریت آمریکا و نیروهای ائتلاف تغییر یافته و بر آموزش و مشورت و خروج نیروهای رزمی باقی‌مانده از عراق بر اساس زمان‌بندی که متعاقباً در گفت‌وگوهای فنی تعیین می‌شود، تمرکز خواهد داشت».

 

این بیانیه می‌افزاید: «دولت عراق بر تعهد خود به محافظت از کارکنان، کاروان‌ها و ساختمان‌های دیپلماتیک ائتلاف جهانی تأکید می‌کند. دو کشور بر این نکته نیز تأکید کردند که پایگاه‌هایی که کارکنان آمریکا و ائتلاف در آن حضور دارند، پایگاه عراقی محسوب شده و حضور آن‌ها فقط در حمایت از تلاش عراق در مبارزه با داعش است».

 

در این بیانیه درج شده: «دو کشور قصد دارند گفت‌وگوها را از طریق کمیته مشترک نظامی ادامه دهند تا از منطبق بودن فعالیت‌های ائتلاف جهانی با نیازهای نیروهای امنیتی عراق از جمله نیروهای پیشمرگه، اطمینان حاصل شود».

 

***

 

آمریکا ارائه کمک مالی به فلسطین را از سرگرفت

مهر نوشت: منابع آگاه اعلام کردند که دولت «جو بایدن» قصد دارد دستکم ۲۳۵ میلیون دلار کمک مالی به فلسطینیان ارائه کند و تأمین بودجه برای آژانس پناهندگان سازمان ملل را از سرگیرد و سایر کمک‌هایی که در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» قطع شده بود، را به حالت قبل برگرداند.

 

این بسته کمک مالی که شامل کمک‌های بشردوستانه، اقتصادی و امنیتی است، قرار است شامگاه چهارشنبه از سوی وزارت خارجه آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ترمیم روابط ایالات متحده با فلسطین پس از دوره پر فراز و نشیب ریاست جمهوری ترامپ اعلام شود.

 

طبق اعلامیه‌ای که از سوی دولت آمریکا به دفاتر کنگره ارسال شد، این طرح شامل ۱۵۰ میلیون دلار کمک مالی از طریق «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا)، ۷۵ میلیون دلار حمایت مالی اقتصادی و ۱۰ میلیون دلار کمک به صندوق توسعه می‌شود.

 

دستیاران دولت بایدن همچنین تمایل خود را برای برپایی مجدد راه حل دو دولتی به مثابه یک اولویت در سیاست خارجی آمریکا در مناقشه فلسطین- اسرائیل اعلام کردند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------