آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

کاخ سفید: نخست‌وزیر ژاپن به آمریکا می‌آید؛ دعوت از پوتین پابرجا است



سخنگوی کاخ سفید،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید ضمن اعلام سفر نخست‌وزیر ژاپن به آمریکا گفت، دعوت رئیس جمهور آمریکا از همتای روس خود همچنان پابرچا است.

به گزارش فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه‌شب به وقت تهران گفت، دعوت آمریکا از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پابرجا است.

 

ساکی در نشستی خبری گفت، فردا (جمعه) «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن وارد آمریکا می‌شود تا با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

 

سخنگوی کاخ سفید افزود: «البته که رویکرد ما در برابر چین و هماهنگی و همکاری ما در این زمینه و تعهد ما به خلع سلاح اتمی کره شمالی، بخشی از گفت‌وگوها خواهد بود».

 

سخنگوی کاخ سفید درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: «تصمیم رئیس جمهور بر اساس توصیه‌های ارائه شده از سوی مشاوران امنیت ملی صورت گرفت که حاکی از این است که اکنون برای مقابله تهدیدات تروریستی یا خیزش دوباره القاعده نیازی به حضور در افغانستان نداریم».

 

او در پاسخ به سوالی درباره ادعای امروز کاخ سفید درخصوص اقدام روسیه به پرداخت پول برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: «اول باید بگویم گزارش مربوط به این مسئله به قدری موجب نگرانی بود که از جامعه اطلاعاتی بخواهیم آن را بررسی کند. آن‌ها صحت [این ادعا] را با اطمینان ضعیف تا متوسط ارزیابی کردند. این اطلاعات باری بر دوش دولت روسیه می‌گذارد تا در مورد آن توضیح دهد».

 

ساکی مدعی شد: «هدف از تحریم‌ها علیه روسیه افزایش تنش نیست بلکه ایجاد هزینه برای اقداماتی است که از دید ما قابل قبول نیستند. نمی‌توانیم پیش بینی کنیم تأثیر آن‌ها چه خواهد بود اما همچنان معتقدیم اقدامات غیر قابل قبول باید عواقبی داشته باشند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------