هشدار بایدن به طالبان؛ آمریکا ۵ هزار نظامی به کابل اعزام می‌کند



بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به پیشروی طالبان در افغانستان، ضمن موافقت با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل، به آنها هشدار داد که ایجاد خطر برای آمریکایی‌ها پاسخ نظامی سریع و کوبنده‌ای را در پی خواهد داشت.

به گزارش فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه اعلام کرد که با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی از افغانستان، موافقت کرده است.

 

بایدن طی بیانیه‌ای ۶۰۰ کلمه‌ای که از اقامتگاه «کمپ دیوید» برای دفاع از تصمیمات خود درخصوص افغانستان صادر کرد، گفت: «طی روزهای گذشته من در ارتباط نزدیکی با تیم امنیت ملی [کاخ سفید] بودم و به آنها دستورهایی برای حفاظت از منافع و ارزش‌های خود همزمان با پایان مأموریت نظامی در افغانستان دادم».

 

به نوشته وبگاه کاخ سفید، وی در این بیانیه توضیح داد: «اولاً، بر اساس توصیه‌های تیم‌های دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی خود، استقرار ۵ هزار نیروی آمریکایی را تایید کردم تا از کاهش منظم و ایمن خدمه [نظامی] آمریکا و دیگر متحدانمان و همچنین خروج ایمن افغان‌هایی که به نیروهای ما در زمان مأموریت‌شان کمک کردند و در خطر طالبان قرار دارند، اطمینان حاصل کنیم».

 

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد:‌ «دوم، به نیروهای مسلح و جامعه اطلاعاتی خود دستور دادم که از حفظ توانایی و چابکی برای رسیدگی به تهدیدهای تروریستی از سوی افغانستان اطمینان حاصل کنند».

 

بر اساس این بیانیه، بایدن همچنین خبر داد: «سوم، به وزارت خارجه دستور دادم تا از رئیس‌جمهور [اشرف] غنی و دیگر سران افغان در جلوگیری از خونریزی بیشتر [در افغانستان] و حصول راهکار سیاسی حمایت کند. [آنتونی] بلینکن نیز با ذی‌نفعان مهم منطقه‌ای تعامل خواهد کرد».

 

وی در ادامه هشدار داد: «چهارم، به نمایندگان طالبان در دوحه گفتیم که هر اقدامی از سوی آنها در خاک افغانستان که نیروهای آمریکایی یا دیپلمات‌های ما را در خطر قرار دهد، با واکنش نظامی سریع و محکم آمریکا مواجه خواهد شد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------