عبدالله عبدالله به طالبان: حفظ جان و مال افغان ها باید در اولویت قرار گیرد/ احمد مسعود: علیه طالبان قیام خواهم کرد



عبدالله عبدالله،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
عبدالله عبدالله از طالبان خواست حفظ جان و مال افغان ها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، عبدالله عبدالله ، رئیس شورای آشتی افغانستان اعلام کرد که در دیدار با هیاتی از جنبش طالبان  به رهبری خلیل الرحمان حقانی ، بر اولویت دادن به امنیت و حفاظت از جان و مال افغان ها تاکید کرده است.

 

عبدالله در مجموعه توئیت هایی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد ، گفت: ما درباره امنیت غیرنظامیان در کابل و افغانستان ، وحدت و همکاری برای آینده کشور تبادل نظر کردیم ... و من از رهبران طالبان خواستم که امنیت ، زندگی و عزت مردم در اولویت قرار دارد.

 

در این ملاقات ، رئیس کمیته منافع افغانستان بر موضع خود در حمایت از تاسیس یک دولت مستقل و متحد بر اساس مبانی عدالت و برابری تاکید کرد.

 

عبدالله افزود که "آقای حقانی به شرکت کنندگان اطمینان داد که آنها [طالبان] برای تامین امنیت لازم برای شهروندان کابل تلاش خواهند کرد و از حمایت و پشتیبانی رهبران سیاسی و بزرگان کشور به منظور تامین امنیت  مردم درخواست کرد.

 

 ***

 

احمد مسعود: انتخابی جز ایستادن باقی نماند است

فرزند احمد شاه مسعود گفت: هزاران نفر از مردم ما آماده هستند سلاح بردارند و به‌ مقاومت بپیوندند. مشکل عمده کمبود تسلیحات و مهمات است و کمبود منابع. ما انتخاب دیگری نداریم غیر از این که بایستیم و از ملت خود دفاع کنیم.

 

ما به جایی تعرض نکرده ا‌یم، به‌ منطقه یا کشور دیگری نرفته‌ایم که عقاید خود را بر آن‌ها تحمیل کنیم. ولی چاره‌ای جز این هم نداریم که از خانه، منطقه و کشور خودمان دفاع کنیم.

 

جنگ بار دیگر در حال تحمیل‌شدن بر ماست. ما می‌خواهیم برای مردم خود کاری کنیم و انتخابی غیر از مقاومت و دفاع برای‌مان باقی نمانده است.

 

 علیه طالبان قیام خواهم کرد

پسر احمد شاه مسعود، یکی از رهبران فقید افغانستان اعلام کرد: علیه گروه طالبان در افغانستان قیام جدیدی برپا خواهم کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، احمد مسعود، یکی از فرماندهان مسلح منطقه پنجشیر واقع در شمال کابل و پسر احمد شاه مسعود تاکید کرد، افغانستان را رها نکرده است و قیام جدیدی علیه طالبان مانند قیام پدرش برپا خواهد کرد.

 

وی در ادامه افزود: ما به احمد شاه مسعود، فرماندهی که تا لحظه آخر عمر خود با طالبان جنگید،درود می‌فرستیم، طالبانی که ما را مورد ظلم قرار داد و مردم افغانستان به خاطر آنها در معرض آزار و اذیت قرار گرفتند.

 

مسعود همچنین تصریح کرد: ما خواهان مصالحه و توافق با طالبان نیستیم و تا آخرین لحظه زندگی خود با آنها مبارزه خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------