رئیس کمیسیون اروپا: نه طالبان را به رسمیت شناخته و نه مذاکرات سیاسی با آنها داشته‌ایم



رئیس کمیسیون اروپا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس کمیسیون اروپا امروز در جریان دیدار از مرکز پذیرش موقت پناهجویان افغانستان در اسپانیا گفت: نه طالبان را به رسمیت شناخته و نه مذاکرات سیاسی با آنها داشته‌ایم.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «اورزلا فون در لاین» (Ursula von der Leyen) رئیس کمیسیون اروپا امروز شنبه اعلام کرد که این اتحادیه نه طالبان را به رسمیت شناخته و نه مذاکرات سیاسی با این گروه داشته است.

 

بر اساس اعلام رویترز، رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا تماس‌های عملیاتی خود با طالبان را حفظ می‌کند و این امر برای نجات جان افراد ضروری است؛ اما هیچگونه مذاکره سیاسی با آنها نخواهد داشت.

 

اورزلا فون درلاین در این باره اضافه کرد: کمک های اتحادیه اروپا به افغانسان مشروط به احترام این گروه به موازین حقوق بشری، رفتار خوب با اقلیت ها و رعایت حقوق زنان خواهد بود.

 

وی این سخنان را در جریان دیدار از مرکز پذیرش موقت پناهجویان افغانستان در اسپانیا مطرح کرد.

 

گفتنی است که با خروج اشرف غنی از افغانستان، ۱۵ آگوست (یکشنبه هفته گذشته)، نیروهای طالبان وارد شهر کابل پایتخت افغانستان شده و قدرت را در این کشور به دست گرفتند.

 

***

 

گراهام: جو بایدن باید استیضاح شود

لیندسی گراهام سناتور ارشد حزب جمهوریخواه هشدار داد چنانچه حتی یک آمریکایی یا متحدانش، در افغانستان جا بماند و موفق به خروج از این کشور نشود؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید استیضاح شود.

 

وی ادامه داد: وظیفه حکم می کند که همه شهروندان آمریکایی را از آنجا خارج کنیم حال آنکه شرافت حکم می کند افغان هایی هم که در کنار ما جنگیدند (مترجمان و پیمانکاران)؛ از آنجا خارج شوند. اگر چنین نشود؛ بایدن طبق قانون اساسی آمریکا، مرتکب جرمی بزرگ شده و باید استیضاح شود.

 

 ***

 

پنتاگون: آمریکا تاکنون ۲۵۰۰ شهروند خود را از افغانستان خارج کرده است

پس از تصرف افغانستان از سوی طالبان، ایالات متحده آمریکا ۲۵۰۰ شهروند خود را از این کشور خارج کرده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال هنک تیلور سخنگوی پنتاگون امروز شنبه گفت، آمریکا پس از دست گرفتن قدرت طالبان در افغانستان نزدیک به ۲۵۰۰ شهروند خود را از این کشور خارج کرده است.

 

تیلور در پاسخ به این پرسش که آمریکا تاکنون ۱۷ هزار نفر را از کابل خارج کرده است، گفت: "ما درباره نزدیک به ۲۵۰۰ شهروند خود سخن می‌گوییم".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------