ونزوئلا نفت را با غذا تهاتر کرد



نیکولاس مادورو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
خبرگزاری رویترز مدعی شد ونزوئلا سال گذشته با شرکتی ناشناس قراردادی را امضا کرده است تا نفت خام را با غذا تهاتر کند.

به گزارش مهر، خبرگزاری رویترز مدعی شد به مستنداتی دست یافته است که نشان می‌دهد با وجود تحریم‌های آمریکا که خریداران نفت ونزوئلا را فراری داده و دست دولت این کشور را از پول نقد تهی کرده است، ونزوئلا سال گذشته با شرکتی ناشناس قراردادی را امضا کرده است تا نفت خام را با غذا تهاتر کند.

 

طبق این قرارداد شرکت نفت ملی ونزوئلا، پی‌دی‌وی‌اس‌اِی، از دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۶ میلیون بشکه نفت خام به ارزش ۲۶۰ میلیون دلار را به شرکتی به نام سوپرکوئینیک تحویل داده است که قرار بود برای دولت ونزوئلا غذا تهیه کند.

 

به نوشته رویترز، مستندات نشان می‌دهد این توافق پس از اینکه پی‌دی‌وی‌اس‌اِی در اواخر ماه مارس ۲ مدیر شرکت سوپرکوئینیک را به اختلاس مالی متهم کرد، به هم خورده است.

 

طبق قرارداد قرار بود ونزوئلا ماهانه ۵ میلیون بشکه نفت خام به سوپرکوئینیک تحویل داده و به جای آن غذا دریافت کند و این شرکت خود مسئولیت فروش نفت خام ونزوئلا را به عهده بگیرد.

 

رویترز در گزارش خود اعلام کرد که با روئیت ده‌ها صفحه از مستندات داخلی پی‌دی‌وی‌اس‌اِی، اسناد دادگاه و مصاحبه‌هایی با ۳ منبع آگاه به ماهیت این توافق پی برده است.

 

این نشان می‌دهد علی‌رغم تحریم‌های شدید آمریکا دولت ونزوئلا همچنان نفت خام خود را صادر می‌کرده است و پس از کنار رفتن مشتریان بزرگ نفتی به شرکت‌های مرموز جدیدی رو آورده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------