جنگ در پنجشیر افغانستان؛ هر دو طرف ادعای پیشروی دارند



جنگ در پنجشیر افغانستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
درگیری و جنگ شدید در استان پنجشیر بین افراد گروه طالبان و نیروهای جببه مقاومت به رهبری احمد مسعود ادامه دارد و هر دو طرف مدعی پیشروی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمدمسعود اعلام کرده است که شب گذشته در منطقه خاواک در شمال استان پنجشیر و هم مرز با استان بغلان چندین سنگر طالبان را تصرف کرده و تلفات سنگین به آنها وارد کرده اند.

 

این جبهه همچنین اعلام کرده است که شب گذشته شهر چاریکار مرکز استان پروان در شمال کابل را نیز از گروه طالبان باز پس گرفته و صدها تن از افراد این گروه در این جنگ کشته و یا زخمی شده اند.

 

منابع وابسته به جبهه مقاومت گفته اند که به بزرگان محلی اجازه داده اند که اجساد گروه طالبان را از کوه ها پایین آورده و به این گروه تحویل دهند.

 

علی میثم نظری سخنگوی جببه مقاومت امروز (جمعه) به رسانه ها گفت که در درگیری های چند شب گذشته ۳۰۰ تن از افراد گروه طالبان کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی و همچنین دها نفر از آنها هم دستگیر شده اند.

 

وی گفت که افراد جبهه مقاومت موفق به پیشروی شده اند و گروه طالبان هیچ شانسی برای پیروزی در پنجشیر ندارد.

 

برخی منابع دیگر گفته اند، حال که گروه طالبان جنگ را انتخاب کرده اند، بزودی مقاومت در چندین شهرستان و استان دیگر نیز فعال خواهد شد و مقاومت در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

 

اما در مقابل، سخنگویان گروه طالبان هم مدعی شده اند که از مسیرهای استانهای نورستان، بغلان، پروان و بدخشان به طرف چهار شهرستان در پنجشیر پیشروی داشته اند و تلفاتی هم به افراد جبهه مقاومت وارد کرده اند.

 

دو روز پیش امیرخان متقی مسئول کمیته تبلیغ گروه طالبان اعلام کرد که گفت وگو با بزرگان پنجشیر به شکست انجامیده و اکنون نیروهای آنها برای تصرف نظامی آماده شده و در اطراف پنجشیر تجمع کرده اند.

 

اکنون ویدئوهای که در صفحات اجتماعی منتشر شده است، نشان می دهد درگیری شدیدی در این منطقه ادامه دارد .

 

براساس گزارش ها گروه طالبان اینترنت استان پنجشیر را قطع کرده تا افراد جبهه مقاومت نتوانند به  مردم در سراسر این کشور وصل و وضعیت را به بیرون گزارش دهند اما برخی سخنگویان آن از طریق تلفن با رسانه ها در ارتباط هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------