آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

احمد مسعود سقوط ولایت پنجشیر را تکذیب کرد



سقوط پنجشیر،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در خبری فوری از سقوط ولایت پنجشیر افغانستان به دست نیروهای طالبان خبر داد.

به گزارش مهر، خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه جمعه به وقت مسکو در خبری فوری اعلام کرد که ولایت پنجشیر افغانستان به تصرف کامل نیروهای طالبان درآمد.

 

گفتنی است، ساعاتی پیش «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسارت در آمدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد.

 

فهیم دشتی در این باره گفت: پس از حمله شب گذشته طالبان و ۴ ساعت درگیری، ۸ هزار نفر از نیروهای طالبان مجبور به عقب نشینی شدند. آنها متحمل خسارت‌های زیادی شده به نحوی که ۴۵۰ نفر از نیروهای طالبان کشته شده و ۱۳۰ نفر دیگر به اسارت در آمدند.

 

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد: حدود ۲۰ درصد پنجشیر در اختیار ما قرار دارد و نیروهایمان در حال حرکت به سوی مرکز این ولایت هستنند.

 

وی در ادامه همچنین از ورود یک فروند هواپیمای امارات حامل دست کم ۶۰ تُن کمک‌های بشردوستانه به کابل خبر داد.

 

الجزیره به نقل از رسانه های هندی گزارش داد : امر الله صالح نایب رئیس جمهور مستعفی افغانستان، پنجشیر را به سوی تاجیکستان ترک کرد.

 

امرالله صالح ادعای الجزیره را تکذیب کرد: هنوز در پنجشیر هستم، مقاومت می کنم.

 

***

 

سخنگوی طالبان: چند منطقه و ۴ ایست بازرسی در پنجشیر را تصرف کردیم

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، این جنبش توانسته چند منطقه و چهار ایست بازرسی را در استان پنجشیر تصرف کند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان همچنین اضافه کرد، دست کم در جریان درگیری‌های اخیر مربوط به استان پنجشیر ۳۱ تن از نیروهای مقاومت در این استان از جمله سه فرمانده کشته شدند.

 

از سوی دیگر به گزارش پایگاه د هندو، سخنگوی طالبان اعلام داشته این جنبش حق صحبت کردن در حمایت از مسلمانان هر جایی از جمله کشمیر را دارد هر چند که سیاستی برای دست زدن به "عملیات مسلحانه" علیه هیچ کشوری را ندارد.

 

ذبیح الله مجاهد به بی.بی.سی گفت: ما صدایمان را بلند کرده و می گوییم که مسلمانان هم مردم شما و شهروندان شما و واجد شرایط حقوق برابر طبق قوانین شما هستند. به عنوان مسلمان این حق طالبان است که در حمایت از مسلمانان ساکن کشمیر و هر کشور دیگری صحبت کند.

 

 ***

 

احمد مسعود تکذیب کرد

احمد مسعود در توييتى شايعه سقوط پنجشير و فرار خود را تكذيب كرد و آن را به رسانه هاى پاكستانى نسبت داد.

 

رسانه های محلی مقاومت؛ اخبار مربوط سقوط پنجشیر را تکذیب کردند
رسانه رسمی مقاومت(احمد مسعود) از مردم خواست به شایعات منتشر شده توسط رسانه های رسمی و خبرگزاری های دولتی عرب زبان و همچنین خبرگزاری های دولتی داخل ایران توجه نکنند. اخبار پنجشیر را از رسانه های مستقل دنبال کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------