ایروان: آماده مذاکره با باکو برای حل مسائل قره باغ هستیم



وزیر خارجه ارمنستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر خارجه ارمنستان از آمادگی کشورش برای مذاکره با جمهوری آذربایجان برای حل و فصل مسائل باقیمانده درباره قره باغ خبر داد.

به گزارش فارس، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان روز جمعه در بیانیه مشترک خود با وزیر خارجه چک به موضوع روابط با باکو نیز اشاره کرده و گفته، ایروان متعهد به شروع دوباره مذاکرات با جمهوری آذربایجان به منظور پیدا کردن راه حل نهایی درباره بحران ناگورنو-قره باغ در چارچوب سازمان همکاریهای امنیتی و گروه مینسک است.

 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: «من مایلم که اهمیت دیدار خود با رئیس سازمان همکاریهای امنیتی که روز 23 سپتامبر در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد را یادآوری کنم و همچنین دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان که در روز 24 سپتامبر انجام شد. این نشستها به وضوح نشان می‌دهد که تلاشها برای یک راه حل سیاسی مسالمت آمیز برای حل و فصل بحران در دستور کار است. من مجددا تاکید می‌کنم که ارمنستان آماده شروع روند مذاکرات صلح در چارچوب گروه مینسک و براساس اصول ذکر شده در آن است.» 

 

«الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان نیز پیش از این گفته بود، اگر گروه میانجی‌های مینسک (فرانسه، آمریکا و روسیه) با نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نشستی ترتیب دهند، وی اعتراضی نخواهد داشت. با این حال، وی به ارمنستان هشدار داد و تاکید کرد که هر گونه قصدی برای بازپس گیری قلمروی از دست رفته در جنگ سال گذشته برای قره باغ با واکنش شدید کشورش روبرو خواهد شد.

 

پیش از این نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان از آمادگی ایروان برای تنش زدایی با جمهوری آذربایجان و همچنین عادی سازی روابط با ترکیه خبر داده بود. 

 

نخست وزیر ارمنستان گفته: «در این سخنان، ما فرصتی را برای بحث درباره عادی سازی روابط ارمنستان و ترکیه، احیای ارتباطات جاده‌ای و ریلی می‌بینیم. ما آماده چنین گفت‌وگویی هستیم که می‌تواند زمینه گسترده‌تری را ایجاد کند.»

 

با این حال، علیرغم امضای پیمان آتش بس میان باکو و ایروان تنشهای مرزی در منطقه قره باغ همچنان پابرجا است و طی ماههای گذشته دو طرف یکدیگر را به نقض مکرر آتش بس متهم کرده‌اند. 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------