واکنش آمریکا به حوادث بیروت



سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا به حوادث بیروت واکنش نشان داد و اتهامات علیه حزب‌الله را تکرار کرد.

به گزارش فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه شب در واکنش به حوادث امروز بیروت، اتهامات علیه جنبش حزب‌الله لبنان را تکرار کرد.

 

پرایس در نشستی خبری گفت: «به مردم لبنان و نزدیکان کسانی که امروز در مجاورت کاخ دادگستری کشته شدند، بابت حوادث امروز تسلیت می‌گوییم. در کنار مقامات لبنانی خواستار برقراری آرامش و کاهش تنش هستیم».

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «سلامت و آینده دموکراسی در لبنان، به توانایی شهروندان آن در اشاره به مسائل بغرنج با اعتماد به حاکمیت قانون و از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز با دولت جدید بستگی دارد». 

 

این دیپلمات آمریکایی افزود: «تأکید می‌کنم که ما با ارعاب، تهدید و خشونت علیه نهاد قضایی هر کشوری مخالفیم و از استقلال قضایی در لبنان نیز حمایت می‌کنیم. قضات باید از تهدید و خشونت و ارعاب از جمله از سوی حزب‌الله در امان باشند».

 

او در ادامه با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه حزب‌الله لبنان گفت: «ما همواره به‌روشنی گفته‌ایم که فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله امنیت، ثبات و حق حاکمیت لبنان را تضعیف می‌کند».

 

پرایس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا که به  لبنان سفر کرده همچنان در این کشور است، گفت: «او پیش‌تر [لبنان] را ترک کرد و اتفاقات امروز برنامه او را مختل نکرد».

 

او به نقل از نولاند گفت: «او در این سفر بر حمایت ما از مردم رنج‌دیده لبنان تأکید کرد و گفت که مردم لبنان مستحق دولتی هستند که به آرزوهای مردم و نیازهای مبرم آن‌ها رسیدگی کند».

 

 او در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن گروه خاصی را مسئول خشونت‌های امروز لبنان می‌داند گفت:‌ «قضاوتی در این‌باره نداریم که بخواهیم برای عموم بیان کنیم اما اگر تغییراتی اتفاق افتاد شما را مطلع می‌کنیم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------