آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آمریکا اعتقادی به حمله روسیه علیه اوکراین ندارد/ زمان دیدار بعدی پوتین و بایدن معلوم نیست



آمریکا و روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سالیوان اعلام کرده که ایالات متحده برای دیپلماسی با روسیه و همزمان «دفاع از متحدان» آماده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گفت که این کشور معتقد نیست روسیه تصمیم به حمله به اوکراین گرفته است، اما صرف نظر از مسیری که روسیه در پیش بگیرد، آمریکا آماده هر سناریویی است.

 

سالیوان پس از یک هفته گفتگو بین آمریکا و روسیه به خبرنگاران گفت: «ما در هر صورت آماده هستیم. ما آماده پیشرفت بر سر میز مذاکره هستیم و آماده ایم اقدامات لازم و مناسب را برای دفاع از متحدان خود، حمایت از شرکای خود و پاسخ قوی به هرگونه تجاوز آشکاری که ممکن است رخ دهد، انجام دهیم.»

 

روسیه ده‌ها هزار نیرو را در مرز با اوکراین مستقر کرده است و ضمانت‌هایی می‌خواهد که ناتو به سمت شرق گسترش پیدا نکند.

 

سالیوان گفت: «جامعه اطلاعاتی ارزیابی نکرده است که روس‌ها به طور قطعی تصمیم به اقدام نظامی در اوکراین گرفته‌اند. بنابراین همانطور که اوضاع در حال حاضر پیش می‌رود، روسیه این فرصت را دارد که پای میز مذاکره بیاید.»

 

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه که مذاکرات در ژنو را با «وندی شرمن»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا رهبری می‌کرد، در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه برگزار شد، احتمال اعزام نیروهای مسکو به کشورهای متحد مانند ونزوئلا یا کوبا در صورت شکست دیپلماسی را رد نکرد. او گفت: «من نمی‌خواهم آن را تأیید کنم و نه آن را کنار بگذارم.»

 

در مقابل، سالیوان این اظهارات را «مشکل ساز» خواند و گفت که روسیه چنین چیزی را در گفتگوها مطرح نکرده است. سالیوان گفت: «اگر روسیه در این مسیر حرکت کند، ما قاطعانه با آن برخورد خواهیم کرد.»

 

***

 

زمان دیدار بعدی پوتین و بایدن معلوم نیست

کاخ سفید پیش بینی زمان برگزاری نشست آینده بایدن و پوتین را رد کرد.

 

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که کاخ سفید هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد تا بتواند زمان برگزاری دیدار بعدی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود را پیش بینی کند.

 

ساکی در این ارتباط گفت: من چیزی برای پیش بینی دیدار بعدی دو رئیس جمهور ندارم. همانطور که جیک سالیوان اشاره کرد، ما تازه در حال پایان دادن به دور سوم مذاکرات هستیم و از نظر مراحل بعدی، باید ببینیم که روزهای آینده چگونه خواهند بود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------