حمله هوایی به پناهگاه‌های طالبان پاکستانی در افغانستان



حمله هوایی به پناهگاه‌های طالبان پاکستانی در افغانستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
برخی منابع غیر رسمی اسلام آباد اعلام کردند که پناهگاه‌های طالبان پاکستانی در مناطق مختلف افغانستان مورد حمله هوایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، هنوز هیچ منبع رسمی این عملیات را تایید یا تذیب نکرده است.

 

رسانه ها و شبکه های اجتماعی پاکستان به جزییات این عملیات از جمله تلفات گروه طالبان منتشر نکرده اند.

 

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در پاکستان مبنی بر عملیات هوایی در عمق خاک افغانستان درحالی است که دو روز قبل درپی حمله مرگبار تروریست‌ها به یک مرکز نظامی در وزیرستان شمالی منجر به کشته شدن هفت نظامی پاکستان از جمله ۲ افسر درجه دار ارتش شد.

 

گفته می‌شود یک گروه شبه‌نظامی وابسته به "حافظ گل بهادر" مسوولیت عملیات انتحاری و یورش علیه نیروهای امنیتی پاکستان را برعهده گرفته است.

 

درپی این حمله آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد که این کشور انتقام سختی از تروریست‌ها خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد تروریسم چه در داخل و یا از خارج نیروهای مسلح پاکستان را هدف قرار دهد.

 

براساس این گزارش، منابع آگاه در پاکستان از ساعاتی پیش مدعی عملیات هوایی این کشور علیه پناهگاه‌های وابسته به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در چند نقطه افغانستان شده‌اند.

 

سایت رسانه پاکستانی خوراسان دایری اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور دست به یک عملیات در عمق خاک افغانستان زده است. بر اساس گزارش های دریافتی از افغانستان، حملات هوایی در دو منطقه مختلف واقع در ولایت خوست و پکتیکا به عنوان مناطق همجوار مرزی با وزیرستان شمالی و جنوبی پاکستان صورت گرفته است.

 

یک منبع ارشد در گفت‌وگو با خوراسان دایری گفت که این حمله دو نقطه جداگانه از جمله خانه یک‌ سرکرده ارشد طالبان پاکستانی در پکتیکا را هدف قرار داده است.

 

منابع نزدیک به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان نیز حملات را تایید و افزودند که خانه فرمانده آنان به ویرانه تبدیل شده است.

 

روز گذشته نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان طی سخنانی در اسلام‌آباد اعلام کرد که حدود شش تا هفت هزار از اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در افغانستان پناه گرفته‌اند که با جمع اعضای خانواده‌های آنان به ۷۰ هزار نفر می‌رسند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------