رونمایی جو بایدن از رئیس‌جمهور واقعی آمریکا! | کابوس بزرگ آمریکایی ها؛ چرا بایدن این شخص را بیشتر از همسرش می‌بیند؟



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
بایدن از آمریکایی‌ها خواست تا کودکان پنج سال به بالای خود را واکسینه کنند و افراد بزرگسال نیز برای دریافت دوز یادآور ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از نیویورک پست، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی که در موسسه ملی سلامت و بهداشت در مریلند "برنامه زمستان" خود برای پاندمی کرونا را اعلام می‌کرد، گفت: من دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی و مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید را بیشتر از همسر خودم می‌بینم. ما با هم شوخی داریم اما او رئیس جمهور واقعی آمریکاست.

 

فائوچی مشاور ارشد پزشکی بایدن و از چهره‌هایی است که باعث تفرقه و چند دستگی در بین جمهوری خواهان شده است.

 

جیم جردن، سناتور جمهوری خواه از ایالت اوهایو کمی پس از این اظهارات بایدن به شبکه فاکس نیوز گفت: خطاب کردن دکتر فائوچی به عنوان رئیس جمهور آمریکا یک جوک نیست بلکه برای بسیاری از آمریکایی‌ها یک کابوس است. منظورم این است که فائوچی چه زمانی نامزد انتخابات شد و ما مردم آمریکا به او رای دادیم که خودمان خبر نداریم؟! اما با این حال، فائوچی اختیار تام دارد.

 

مقامات کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، فائوچی را به خاطر ترغیب مردم در عدم استفاده از ماسک صورت در ابتدای آغاز پاندمی کرونا مقصر دانسته‌اند، در حالی که رند پل، سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی و تد کروز، سناتور جمهوری خواه از ایالت تگزاس درخواست کرده‌اند که از دکتر فائوچی به خاطر دروغ گفتن به کنگره درباره بودجه آژانسش برای تحقیقات GOF (تحقیقات بهبود عملکرد) در موسسه ویرولوژی ووهان تحقیق به عمل آید. آژانس‌های جاسوسی آمریکا معتقدند که احتمالا منشا کووید ۱۹ این آزمایشگاه بوده است.

 

بایدن قوانین بین‌المللی سفری جدیدی که چندان هم سفت و سخت نیست اعلام کرده که طبق آن برای سفرهای هوایی به آمریکا، مسافران باید یک روز پیش از سفر و نه مثل گذشته سه روز قبل از سفر تست کرونا بدهند و جوابش منفی باشد.      

 

وی همچنین برنامه‌هایی را اعلام کرد که به شرکت‌های بیمه اجازه می‌دهد هزینه انجام تست کرونا در منزل را که معمولا ۲۰ دلار هزینه دارد، تحت پوشش قرار دهند.

 

بایدن همچنین از آمریکایی‌ها خواست تا کودکان پنج سال به بالای خود را واکسینه کنند و افراد بزرگسال نیز برای دریافت دوز یادآور ثبت‌نام کنند.

 

سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون پس از آنکه برای نخستین بار توسط دانشمندان آفریقای جنوبی شناسایی شد، در هفته گذشته به آمریکا رسید. شمار بالای مبتلایان بدان معناست که این سویه مسری‌تر است.

 

بایدن گفت: همان طور که روز دوشنبه اعلام کردم، این سویه جدید باعث نگرانی است اما نه خیلی زیاد. ما بهترین تجهیزات، بهترین واکسن‌ها، بهترین داروها و بهترین دانشمندان جهان را داریم. ما با علم و با سرعت و نه با آشوب و پریشانی با این سویه جدید مبارزه می‌کنیم.

 

وی افزود: ما در حال حاضر فکر نمی‌کنیم که به برنامه‌های بیشتری نیاز باشد. اما اگر لازم شود ما کاملا آماده هستیم و تیم من با مقامات در کمپانی‌های فایزر، مدرنا و جانسون-جانسون برای انجام برنامه‌ریزی‌های ضروری برای واکسن‌های دیگر در ارتباط است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------