سازمان ملل: انتقال تجهیزات نظامی به اوکراین نباید امید به صلح را از بین ببرد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
نماینده سازمان ملل در امور خلع سلاح شیمیایی با بیان اینکه چشم انداز صلح در جنگ اوکراین در حال کاهش است، گفت که انتقال تجهیزات نظامی برای حمایت از اوکراین نباید امید به صلح را از بین ببرد.

خانم ایزومی ناکامیتسو نماینده عالی امور خلع سلاح شیمیایی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: بر اساس اطلاعات موجود،طی ماه های گذشته، تعدادی از کشورها اعلام کرده اند که به اوکراین برای دفاع از خود کمک نظامی می کنند.

 

وی تصریح کرد: این کمک ها شامل تسلیحات سنگین متعارف و مهمات، از جمله خودروهای جنگی، قابلیتهای دفاع هوایی، سیستم های توپخانه کالیبر بزرگ، پهپاد و تانک و سیستم های موشکی و نیز سلاح های سبک می شوند.

 

این مقام سازمان ملل گفت: همچنین گزارش هایی مبنی بر انتقال تسلیحات مانند پهپادهای جنگی، به نیروهای مسلح روسیه برای استفاده در اوکراین منتشر شده اند.برخی دیگر از گزارش ها حاکی از انتقال تسلیحات متعارف عمده از جمله گلوله توپخانه به یک شرکت نظامی خصوصی که در جنگ‌اوکراین حضور دارد می باشد.

 

ناکامیتسو افزود: انتقال گسترده تسلیحات به هر مکانی که در آن درگیری مسلحانه جریان دارد، نگرانی های مربوط به گسترش درگیری و خطرات انحراف این تسلیحات به مناطق دیگر را تشدید می کند. اقدامات برای مقابله با انحراف احتمالی سلاح و مهمات باید انجام شوند.

 

این مقام سازمان ملل گفت: هشدار داده ام که چشم انداز صلح میان اوکراین و روسیه همچنان در حال کاهش است. متأسفانه، درحال حاضر، چشم انداز پایان درگیری در اوکراین از طریق مذاکره تا زمانی که منطق نظامی کنونی حاکم باشد، ضعیف به نظر می رسد.

 

وی تصریح کرد: با این حال، تشدید بیشتر و طولانی شدن درگیری تنها رنج بیشتری را به همراه خواهد داشت. انتقال تجهیزات نظامی برای حمایت از اوکراین نباید امید به صلح را از مسیر خود خارج کند.

 

این مقام سازمان ملل متحد همچنین ادامه داد: من درخواست مجمع عمومی برای حمایت از تنش زدایی و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در داخل مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده آن و مطابق با اصول منشور را تکرار می کنم و سازمان ملل آماده است تا از تمام تلاش های واقعی برای دستیابی به این هدف حمایت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------