آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

انگلیس: ایران با حمایت از حماس، حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا…

بلینکن: اسرائیل تاریخ عملیات در رفح را با ما به اشتراک نگذاشته است | اسرائیل:عملیات نظامی در رفح مهم‌تر از عادی‌سازی روابط با عربستان است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اسرائیل تا بدین لحظه تاریخ عملیات خود در رفح را با واشنگتن به اشتراک نگذاشته است.

به گزارش ایسنا، بلینکن روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری مشترک در واشنگتن با دیوید کامرون، همتای انگلیسی خود گفت: روز گذشته ۴۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شدند اما آنچه که اهمیت دارد، نتایج پایدار و اطمینان حاصل کردن از این مسئله است که این کمک‌ها به طور موثر در سرتاسر غزه توزیع می‌شوند.

 

بلینکن تاکید کرد که برخی از اتباع آمریکا و انگلیس توسط حماس به اسارت گرفته شده‌اند و این دو کشور در حال همکاری با رژیم صهیونیستی، مصر و قطر جهت حصول توافقی برای برقراری آتش‌بس، آزادی اسرا و ارسال کمک‌های بیشتر به غزه هستند.

 

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود تاریخ عملیات این رژیم در رفح تعیین شده است، گفت که تل‌آویو تا بدین لحظه زمان انجام این عملیات را با واشنگتن به اشتراک نگذاشته است.

 

با این حال بلینکن تصریح کرد که به باور وی تا زمان سفر هیات رژیم صهیونیستی به واشنگتن برای صحبت در خصوص نگرانی‌های آمریکا در غزه، این رژیم دست به هیچ عملیاتی در رفح نخواهد زد.

 

دیوید کامرون نیز در این کنفرانس خبری تاکید کرد که مواضع لندن درخصوص ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی تغییری نکرده است.

 

وزیر خارجه انگلیس عنوان کرد: برنامه ما پایان دادن به درگیری غزه به وسیله یک آتش‌بس، کنار گذاشتن حماس از قدرت و آغاز روندی سیاسی است.

 

وی ادامه داد: ما باور دارم که رهبران جهان می‌توانند به تصمیمی برای آتش‌بس موقت در غزه و حمایت از روند صلح دست یابند.

 

وزیر انرژی اسرائیل: عملیات نظامی در رفح مهم‌تر از عادی‌سازی روابط با عربستان است

 به گزارش ایسنا، «الی کوهن» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گفت به نتیجه رساندن جنگ با حماس اولویت اصلی است و دستیابی به اهداف جنگ بر  توسعه توافقنامه ابراهیم و عادی سازی روابط با عربستان ارجحیت دارد.

 

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت کوهن که پیش از این سمت‌های وزیر امور خارجه و اطلاعات را برعهده داشت، افزود: امنیت اسرائیل بالاتر از همه توافق‌های صلح است، صلح با قدرتمندان برقرار می‌شود، کشورهای منطقه در حال آزمایش ما هستند، پس باید جنگ را تا رسیدن به یک پیروزی قاطع ادامه دهیم، این همان چیزی است که آینده ما را تضمین می‌کند و منجر به دستیابی به توافقات عادی سازی روابط در آینده می‌شود.

 

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد کوهن توافق عادی سازی روابز با عربستان سعودی در آینده بدون ارتباط با موضوع تشکیل کشور فلسطین انجام خواهد شد.

 

«یسرائیل هیوم» نوشت این اظهارات کوهن نشان می‌دهد حزب لیکود تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این وزیر نیز عضو آن است، پیشنهاد آمریکا درباره دستیابی به توافق عادی سازی روابط با عربستان در ازای توقف جنگ غزه را رد می‌کند.

 

این روزنامه نوشت پیشنهاد آمریکا این است که تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی پس از اجرای مرحله اول توافق تبادل اسرا با حماس آغاز شود تا اطمینان حاصل شود که این رژیم عملیات نظامی خود در نوار غزه را از سر نمی‌گیرد.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح «حمله زمینی قریب‌الوقوع» به رفح در جنوب نوار غزه را تایید کرده است. او بدون اشاره به جزئیات گفت که زمان عملیات تعیین شده است.

 

نتانیاهو همچنین تاکید کرد که پیشروی در رفح برای پیروزی در برابر حماس که «آخرین پایگاه باقیمانده خود را در نوار غزه دارد»، اجتناب‌ناپذیر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------