ماکرون: فرانسه با تروریسم اسلام‌گرا مواجه است /ظریف حمله تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش مهر به نقل از فرانس پرس، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با حضور در شهر «نیس»، مدعی شد آنچه امروز در این شهر روی داد، یک حمله تروریستی بوده است.

 

وی ضمن استفاده از واژه «تروریسم اسلام‌گرا»، در ادامه ادعاهای خود، افزود: فرانسه بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفت. ارزش‌ها و آرمان‌های آزادی‌خواهانه ما تسلیم ترور و وحشت نمی‌شود.

 

در حمله‌ای که امروز پنج‌شنبه حوالی کلیسایی واقع در شهر نیس اتفاق افتاد و سه کشته در پی داشت؛ از سلاح سرد استفاده شده و ادعا می‌شود که سر یکی از قربانیان از تن جدا شده است.

 

ماکرون همچنین مدعی شد که نیروهای نظامی فرانسه برای محافظت از اماکن کلیدی کشور از جمله مدارس و نیایشگاه‌ها، گسیل خواهند شد. به گفته وی، شمار این نیروها به هفت هزار نفر می‌رسد.

 

 

ظریف حمله تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کرد/ افراط‌گرایی تنها افراط‌گرایی بیشتر به همراه دارد

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه افراط‌گرایی تنها افراط‌گرایی بیشتر به همراه می‌آورد، گفت: نمی‌توان از طریق تحریک‌آفرینی‌های زننده به صلح دست یافت.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پیامی توئیتری حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه را محکوم کرد.

 

وی در توئیتر نوشت: ما حمله تروریستی امروز در نیس را به شدت محکوم می‌کنیم. این دور باطل تشدیدی- نفرت‌پراکنی، تحریک و خشونت - باید با منطق و عقلانیت جایگزین شود.

 

ظریف در پایان آورده است: همگان باید بدانند که افراط‌گرایی تنها افراط‌گرایی بیشتر به همراه می‌آورد و نمی‌توان از طریق تحریک‌آفرینی‌های زننده به صلح دست یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------