ترامپ: چین در دوره من بیشترین احترام را به ایالات متحده داشت



 ترامپ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده پس از سخنرانی سالانه جو بایدن که با اشاره به ساقط کردن بالون چینی بر فراز آمریکا بود، گفت که چین در دوره ریاستش بیشتر به ایالات متحده احترام می‌گذاشت. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا شامگاه سه‌شنبه به وقت کشورش گفت: چین در چهار سالی که من رئیس جمهور بودم، به آمریکا بیشترین احترام را گذاشت و قبل از آن هرگز به این شکل نبود. آنها صدها میلیارد دلار به کشور ما پرداخت کردند. هیچ رئیس جمهوری در آمریکا تاکنون نتوانسته ۱۰ سِنت از آنها بگیرد. رئیس جمهور شی جینپینگ، به رهبری فعلی ما می‌خندد؛ اما او قبلا نمی‌خندید.

 

دونالد ترامپ به صورت زنده از طریق شبکه اجتماعی خود به سخنرانی «وضعیت کشور» بایدن واکنش نشان داد.

 

بایدن در دومین سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا، به موضوعاتی از جمله اقتصاد ایالات متحده، کنترل اسلحه، سقط جنین و چین پرداخت. این سخنرانی یک هفته پس از آن انجام می‌شود که چین یک بالون مشکوک را که پکن ادعا می‌کند در حال انجام تحقیقات علمی بر فراز قاره آمریکا بود، آن هم در بحبوحه واکنش تحت رهبری ایالات متحده به جنگ اوکراین، سرنگون کرد.

 

ترامپ همچنین اعتبار حمایت ناتو از اوکراین در دولت بایدن را از آن خود دانست و گفت، او بود که توانست ۴۵۰ میلیارد دلار بودجه پرداخت نشده را از کشورهای عضو این ائتلاف بگیرد. ترامپ گفت که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، کار دولت او را یکی از "شگفت‌انگیزترین" شاهکارهایی خواند که تا به حال دیده است.

 

علاوه بر این، ترامپ با انتقاد از شیوه صحبت بایدن، او را «بسیار عصبانی» توصیف کرد و گفت کسی باید به او بگوید که «خونسرد باش». ترامپ همچنین از رفتار کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که در حین سخنرانی پشت بایدن نشسته بود، تمجید کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------