آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

اوکراین از پیمان سامانه‌های راهبردی موشکی با روسیه خارج شد



 اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با امضای فرمانی از پیمان نظارت بر عملیات سامانه‌های راهبردی موشکی با روسیه خارج شد. 

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، زلنسکی جمعه شب در حکم خود اعلام کرد که پیمان نظارت بر عملیات سامانه‌های موشکی راهبردی میان روسیه و اوکراین فسخ می‌شود.

 

این پیمان یکی از چهار توافقنامه‌ای است که سوم سپتامبر ۱۹۹۳ میان لئونید کوچما رئیس جمهوری وقت اوکراین و ویکتور چرنومردین نخست وزیر وقت روسیه در یالتا امضا شد.

 

این توافقنامه‌ها به حل مسائل مربوط به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین و پروتکل ناوگان دریای سیاه می‌پردازد و به توافق‌های «ماساندرا» معروف است.

 

اوکراین اوایل شهریور نیز اعلام کرد که توافقنامه همکاری‌های علمی و اقتصادی در زمینه انرژی اتمی با روسیه را که در ۱۴ ژانویه ۱۹۹۳ امضا شد، لغو کرده و از آن خارج شده است .

 

وزارت دارایی روسیه نیز در اول شهریور اعلام کرد که کی‌یف از توافقنامه با مسکو برای پرهیز از دریافت مالیات مضاعف از درآمد و اموال و املاک و مبارزه با فرار مالیاتی، خارج شده است.

 

کی یف همچنین چند توافقنامه با بلاروس شامل توافقنامه ناوبری داخلی، همکاری نهادها و شرکت‌های دفاعی و وزارتخانه‌های امور داخلی دو کشور را لغو کرد.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------