آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

کربی: آماده مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی هستیم /اولویت ما جلوگیری از بروز جنگ جهانی سوم است



 جان کربی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در نشست خبری در واشنگتن گفت: دولت آمریکا حاضر است بون هیچ پیش شرطی با دولت کره شمالی مذاکره کند . او تاکید کرد که آمریکا اطلاعات مشخصی درباره عامل حمله پهپادی به روسیه در اختیار ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی کاخ سفید، کربی گفت: ما از آغاز این دولت با صراحت گفته‌ایم که می‌خواهیم بدون هیچ پیش‌شرطی با کره شمالی درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره صحبت کنیم.

 

وی تاکید کرد: ما هنوز هم آماده‌ایم، همیشه این موضوع را مطرح می‌کنیم. این یک پیام ثابت است که ما به طرق مختلف به کره شمالی رسانده ایم و تا امروز، آنها هنوز قبول نکرده‌اند.

 

او درباره شکست پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی گفت: اینکه چرا دقیقاً شکست خورد، نباید نگرانی اصلی در حال حاضر باشد. با هر یک از این پرتاب‌ها، چه شکست چه موفق، کیم جونگ اون و دانشمندان و مهندسانش یاد می‌گیرند و بهبود می یابند و سازگار می شوند و به توسعه قابلیت های نظامی ادامه می دهند که  نه تنها تهدیدی برای شبه جزیره که منطقه است- به همین دلیل است که ما به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه خواهیم داد تا کیم جونگ اون و رژیم او را پاسخگو بدانیم. ما هر کاری می‌توانیم انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که توانایی‌های نظامی مناسب در منطقه، از جمله آموزش و آمادگی برای مقابله با این تهدیدات وجود دارد.

 

روسیه و اوکراین

کربی همچنین درباره حملات پهپادی به مسکو گفت: ما اوکراین را به سلاح و تجهیزات مجهز می‌کنیم و آن‌ها را آموزش می‌دهیم، ولی این اوکراینی‌ها هستند که تصمیمات میدانی را اتخاذ می‌کنند و ما از هیچ گونه عملیات اوکراین در داخل خاک روسیه با تجیهزات و سلاح آمریکا حمایت نمی‌کنیم.

 

کربی تصریح کرد: تصمیم انجام ضد حملات علیه روسیه، از سوی زلنسکی و فرماندهان نظامی اوکراین اتخاذ می‌شود. اولویت ما جلوگیری از بروز جنگ جهانی سوم است. جنگ روسیه علیه اوکراین از مرزهای این کشور عبور کرده است.

 

وی افزود:، ما ماه‌ها است با اوکراینی‌ها درباره پیشنهاد ۱۰ ماده‌ای رئیس‌جمهور زلنسکی برای آنچه او «صلح عادلانه» می‌خواند صحبت می‌کنیم. و این تلاش ادامه دارد، با تیم او کار می‌کنیم تا به تحقق آن کمک کنیم، آن را عملیاتی کنیم، بدیهی است که از حرکت به سوی صلح حمایت می کنیم. اما برای هر پیشنهادی، صرف نظر از اینکه چه کسی ارائه شده باشد، برای اینکه قابل اعتماد و پایدار باشد، باید از حمایت رئیس جمهور زلنسکی برخوردار باشد. همانطور که رئیس‌جمهور بایدن گفت: "هیچ چیزی در مورد اوکراین بدون اوکراین" نمی‌شود. اما اینکه کجا و چه زمانی، یا حتی اگر بتوان روس‌ها را پای میز مذاکره آورد، این تصمیم رئیس جمهور زلنسکی است. این چیزی نیست که ایالات متحده در مورد او  تصمیم بگیرد. او باید آماده باشد که بنشیند و صحبت کند و شرایط برای او مناسب باشد و اینکه آیا روس‌ها می‌توانند بخشی از آن باشند یا خیر.

 

کربی  گفت: رئیس جمهور بایدن در ۱۵ ماه گذشته سه اولویت اصلی در مورد اوکراین داشته است. یکی از آنها حمایت آشکار از اوکراین است و کاملاً واضح است که ما این کار را انجام می دهیم. شماره دو حمایت از متحدان ناتو است. ردپای خود را به ۱۰۰۰۰۰ سرباز تنها در قاره اروپا افزایش داده‌ایم و آنها را برای محافظت و کمک در آنجا نگه داشته‌ایم - تا مطمئن شویم که به تعهدات خود در جناح شرقی ناتو عمل می‌کنیم. و سومین مورد اجتناب از جنگ جهانی سوم است. من فکر می‌کنم همه ما می‌توانیم درک کنیم که این جنگ نه برای مردم اوکراین که برای مردم سراسر اروپا خوب نیست. مطمئناً برای مردم روسیه هم خوب نیست.

 

او همچنین پوتین و دولت روسیه را به تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا متهم کرد و گفت: در واقع تا سال ۲۰۱۶ در انتخابات ما دخالت کردند. و این یک موضوع دیرینه است. برای هیچ کس جای تعجب نیست که پوتین علاقه نشان دهد که پیروزی در انتخابات را برای رئیس جمهور بایدن دشوار کند و سعی کند در توانایی او برای حکومت به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده دخالت کند.

 

ترکیه

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا درباره تحویل اف‌۱۶ ها به ترکیه نیز گفت: تحویل جنگنده‌های  اف ـ ۱۶ به ترکیه منوط به موافقت آنکارا با پیوستن سوئد به ناتو نیست.

 

او گفت: رئیس جمهور بایدن مدت‌هاست از ارائه F-۱۶ به ترکیه و کمک به نوسازی نیروی هوایی این کشور حمایت کرده است. این چیزی است که او بارها و بارها با آن صحبت کرده و به موافقت یا مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ائتلاف ناتو مرتبط نیست. ما می‌خواهیم سوئد را به عنوان متحد ناتو ببینیم. آنها قابلیت‌های فوق العاده‌ای به ائتلاف خواهند داد. ما می‌خواهیم این اتفاق بیفتد و رئیس‌جمهور این نگرانی‌ها را نیز هنگام صحبت با رئیس‌جمهور اردوغان بیان کرد. اما این که بگوییم میان این دو موضع ارتباط وجود دارد اشتباه است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------