آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

زلنسکی: تخریب سد کاخوفکا بر ضدحمله اوکراین تاثیر نخواهد گذاشت



تخریب سد کاخوفکا  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین شامگاه سه‌شنبه در پیام ویدئویی خود گفت: تخریب سد کاخوفکا بر ضدحمله اوکراین تاثیر نخواهد گذاشت.

 

 

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، رئیس جمهور اوکراین اظهار کرد: هر اقدام تروریستی روسیه نه‌تنها شانس آنها برای ماندن در سرزمین اوکراین را بیشتر نخواهد کرد بلکه میزان غرامتی که مسکو برای جنایات خود پرداخت می‌کند را افزایش خواهد داد.

 

وی تاکید کرد: فاجعه در نیروگاه برق آبی کاخوفکا، اوکراین و اوکراینی‌ها را متوقف نخواهد کرد و ما همچنان تمام سرزمین خود را آزاد خواهیم کرد.

 

زلنسکی در ادامه با تشکر از همه اشخاص و نهادهایی که در همه سطوح برای نجات مردم و تأمین آب آشامیدنی آنها تلاش می‌کنند، افزود: مهم نیست که شرایط ما چقدر دشوار است، باید به مردم کمک کنیم و در حال حاضر بسیار مهم است که مراقب یکدیگر باشیم و هر کمکی که از دست ما برمی‌آید را انجام دهیم.

 

رئیس جمهور اوکراین همچنین با بیان اینکه تمام جهان از این جنایت جنگی روسیه مطلع خواهند شد، گفت: این تخریب عمدی سد و سایر تأسیسات نیروگاهی توسط نیروهای روسیه یک بمب محیطی کشتار جمعی است.

 

وی تاکید کرد: جهان اکنون حداقل به خاطر امنیت خودشان باید نشان دهند که روسیه از چنین جنایتی خلاص نخواهد شد و من از همه رهبران و دولت‌ها، همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که از اوکراین حمایت کرده‌اند و آماده کمک به مردم ما هستند، سپاسگزارم.

 

تخریب سد کاخوفکا  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

زلنسکی گفت: تنها آزادسازی کامل سرزمین اوکراین از دست اشغالگران است که تضمین می‌کند چنین اقدامات تروریستی بار دیگر تکرار نخواهند شد.

 

وی در ادامه با طرح این ادعا که روسیه به طور عمدی مخزن کاخوفکا را که به ویژه برای تامین آب کریمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تخریب کرد، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که نیروهای روسیه قبلاً متوجه شده‌اند که باید از کریمه هم فرار کنند.

 

زلنسکی خاطرنشان کرد: اوکراین قطعا هر چیزی را که متعلق به خودش است پس خواهد گرفت و روسیه را مجبور خواهد کرد تاوان کاری را که انجام داده است، بپردازد.

 

به گزارش ایرنا، درحالی که مسکو و کی‌یف به دنبال انفجار یک سد برق‌ آبی در منطقه تحت کنترل روسیه در «خرسون» یکدیگر را مقصر این حادثه اعلام کرده‌اند، مقام‌های محلی از ساکنان روستاهای اطراف رودخانه دنیپر خواسته‌اند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

 

مرکز فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در ساعات اولیه روز سه‌شنبه ششم ژوئن (۱۶ خرداد) اعلام کرد که نیروهای روسیه سد نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» در شهر «نوا کاخوفکا» را منفجر کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------