آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

واکنش روسیه به گزارش واشنگتن‌پست درباره انفجارهای نورداستریم



 روسیه,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نفر سوم سفارت روسیه در آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت، دولت آمریکا در تلاش است تا اظهارات قبلی مقامات خودش که قول داده بودند به کار خط لوله‌های نورد استریم ۱ و ۲ روسیه پایان دهند، به دست فراموشی سپرده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، «آندری لدنف» رایزن دوم سفارت روسیه در ایالات متحده، به گزارش روز سه‌شنبه روزنامه واشنگتن‌پست مبنی بر مطلع بودن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از برنامه‌های کی‌یف برای منفجر کردن این خط لوله‌های انتقال گاز روسیه به آلمان، سه ماه پیش از وقوع این خرابکاری، واکنش نشان داد.

 

این دیپلمات روس که نفر سوم سفارت روسیه محسوب می‌شود، گفت: تلاش‌های منظم دولت واشنگتن برای انتشار نسخه‌های جدید از روایت خرابکاری بی‌سابقه علیه خط لوله‌های گاز در دریای بالتیک از طریق رسانه‌های کنترل‌شده، زبانزد و نام‌آشنا شده است.

 

در سپتامبر ۲۰۲۲، چندین انفجار زیر آبی خط لوله ‌نورد استریم ۱ و خط لوله جدید نورد استریم ۲ که روسیه و آلمان را از طریق دریای بالتیک متصل می‌کند، متلاشی کرد.

 

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با استناد به اطلاعات فاش شده، گزارش داد که ایالات متحده از طرح اوکراین برای حمله به خط لوله‌های گاز طبیعی «نورد استریم»، سه ماه قبل از آسیب دیدن این خطوط انتقال در سپتامبر گذشته بر اثر انفجارهای زیر آبی مطلع شده بود. براساس این گزارش، سیا در ژوئن گذشته از طریق یک آژانس جاسوسی اروپایی متوجه شد که یک تیم شش نفره از نیروهای عملیات ویژه اوکراین قصد منفجر کردن پروژه خط لوله‌های گاز روسیه به آلمان را دارند.

 

آندری لدنف در واکنش به این گزارش گفت: این بار در یک مطلب "اختصاصی"، نوعی اطلاعات محرمانه به تصویر کشیده می‌شود که می‌گوید مقامات آمریکایی ظاهرا از قبل از طریق متحدان خاص خودشان در اروپا درباره برنامه‌های اوکراین که با هدف تضعیف امنیت انرژی اروپا طراحی شدند، مطلع شده بودند.

 

این سیاستمدار روس افزود: کارزار هماهنگ غرب به رهبری ایالات متحده برای گیج کردن جامعه بین‌المللی، نخ‌نماست. تعدد نظریه‌ها و روایت‌ها که ظاهرا با داده‌های مشکوکی از سمت جامعه اطلاعاتی محلی پشتیبانی می‌شود، فاقد اصالت است. آنها از هیچ تلاشی برای به فراموشی سپردن اظهارات رسواکننده مقامات آمریکایی مبنی بر "پایان دادن" به کار خط لوله‌های ما دریغ نمی‌کنند. آنها همچنین موانعی برای جلوگیری از آغاز تحقیقات بین‌المللی شفاف در شورای امنیت سازمان ملل که به خواست روسیه، چین و برزیل بود، ایجاد کرده‌اند.

 

به گفته او، روسیه «متقاعد شده است که حقیقت پیروز خواهد شد.» به نوبه خود، ما به همکاری با شرکای همفکر خود برای تعیین شرایط واقعی حادثه و همچنین مجازات عاملان و حامیان اقدامات تروریستی علیه زیرساخت‌های حیاتی ادامه خواهیم داد.

 

انفجار خط لوله‌های نورد استریم در مناطق اقتصادی سوئد و دانمارک رخ داد. هر دو این کشورها گفتند که این انفجارها عمدی بوده، اما هنوز مشخص نشده که چه کسی مسؤول این انفجارها بوده است. این کشورها و آلمان در حال تحقیق هستند. واشنگتن و ناتو این حادثه را «یک اقدام خرابکارانه» خوانده‌اند. مسکو، غرب را مقصر دانسته و بازرسان را متهم کرده که وقت‌کشی می‌کنند و قصد دارند تا عاملان این حملات را مخفی نگاه دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------