تایپه: چین در حال شبیه‌سازی حمله به تایوان است



 تایپه ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دفاع منطقه تایوان مدعی است تحرکات کشتی‌ها و هواپیمای چین در تنگه تایوان نشان می‌دهد ارتش چین در حال شبیه‌سازی حمله به این منطقه است. 

 به گزارش  مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع تایوان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد ارتش چین در حال شبیه‌سازی حمله به این منطقه است.

 

در این بیانیه آمده است که نیروهای تایوان «فعالیت و تحرک چند دسته از هواپیماها و کشتی‌های کمونیستی در اطراف تنگه تایوان را رصد و برخی از آنها از خط میانی عبور کردند.»

 

وزارت دفاع تایوان در ادامه مدعی می‌شود که «قضاوت (ما) این است که آنها در حال انجام شبیه‌سازی حمله به تایوان هستند». وزارت دفاع تایوان روز جمعه هم اعلام کرد که در جریان رزمایش‌های ارتش چین ۶۸ جنگنده و ۱۳ کشتی ارتش چین از تنگه تایوان عبور کرده و در این منطقه مستقر شده‌اند.

 

رزمایش بزرگ و ۴ روزه ارتش چین روز پنج‌شنبه و در واکنش به سفر جنجالی و تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در شش نقطه در آب‌های اطراف تایوان آغاز شد.

 

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین شامگاه سه‌شنبه گذشته وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------