آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

فاجعه بزرگ / کشف اجساد شکنجه شده 450 اکراینی در خارکیف ! / رسوایی گور دسته جمعی



  گور دسته‌جمعی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مقام‌های اوکراینی در پی کشف یک گور دسته‌جمعی در شهر تازه آزاد شده «ایزیوم» از اشغال روسیه گفتند که برخی از افراد مدفون در این گورها شکنجه شده‌اند. 

اوکراین روز پنج‌شنبه از کشف یک گور دسته جمعی با ۴۵۰ جسد در نزدیکی شهر ایزیوم در منطقه خارکیف خبر داد. اینک دادستان کل منطقه خارکیف گفت که دست برخی از اجساد از پشت بسته شده و طنابی دور گردن آن‌ها است.

 

خبرنگاران خبرگزاری آسوشیتدپرس که موفق به بازدید از این منطقه مرزی شدند، در آنجا صدها گور را در میان درختان کاج مشاهده کردند که با صلیب‌های چوبی ساده‌ای مشخص شده بودند.  

 

تاکنون مشخص نیست که چه افرادی در این قبرها دفن شده‌اند یا چگونه جان‌باخته‌اند. به گفته ساکنان منطقه، برخی از آن‌ها با گلوله کشته و برخی دیگر بر اثر آتش توپخانه، حملات هوایی یا انفجار مین کشته شده‌اند.

 

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در مورد گور دسته‌جمعی و اجساد مدفون در آن تحقیق خواهد کرد.

 

به گفته مقام‌های اوکراینی، بیشتر افراد مدفون در این گورها غیرنظامیان بوده‌اند، اما دست‌کم یک گور دسته‌جمعی وجود دارد که نشان می‌دهد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن دفن شده است.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از گور دسته‌جمعی در شهر ایزیوم به عنوان یکی از نتایج اشغالگری روسیه نام برده است. او گفت: «روسیه در همه جا پشت سرش مرگ باقی گذاشته است که باید در قبال آن پاسخگو باشد.»

 

گورهای کشف شده در جنگلی در نزدیکی ایزیوم که با صلیب‌های چوبی ساده مشخص شده بودند با دیگر گورهای کشف شده در اوایل جنگ اوکراین متفاوت بود. در آن زمان، اجساد کشف شده در یک گور دفن شده بودند که هیچ علامتی نداشت.

 

یکی از ساکنان شهر ایزیوم گفت که اجساد ده‌ها شهروند غیرنظامی بزرگسال و کودک در این گورهای انفرادی دفن شده‌اند که در حمله هوایی روسیه به یک مجتمع مسکونی کشته شدند. او گفت که برخی از آن‌ها را با دستان خودش از زیر آوار بیرون آورده است.

 

رئیس پلیس اوکراین هم گفت که پیش‌بینی می‌شود بیشتر اجساد کشف شده، متعلق به غیرنظامیان باشد. او با بیان اینکه اجساد از ماه مارس در این گورها دفن شده‌اند، گفت که تعیین علت مرگ آن‌ها کار یک هفته‌ نیست.

 

تیم‌های جستجوی اوکراینی که به فلزیاب مجهز بودند، ابتدا کار خود را برای یافتن مواد منفجره‌ای که احتمال می‌دادند زیر خاک پنهان شده باشند، انجام دادند.

 

یکی از اعضای شورای شهر ایزیوم مدعی شد که صدها نفر پس از اشغال این شهر توسط روسیه در ماه مارس کشته شده‌اند. او همچنین که شماری از ساکنان این شهر به دلیل کمبود امکانات پزشکی، جان خود را از دست داده‌اند.

 

مقام‌های اوکراینی همچنین گفتند که آن‌ها شواهدی از شکنجه در سایر نقاط خارکیف پیدا کرده‌اند.

 

پلیس اوکراین مدعی شد که اتاق‌های شکنجه در شهرها و روستاهای بازپس گرفته شده در منطقه خارکیف کشف شده‌اند. این ادعا تاکنون به طور مستقل تأیید نشده است. پلیس اوکراین همچنین از «بدرفتاری» روس‌ها با هفت دانش‌آموز سریلانکایی خبر می‌دهد که در شهر کوپیانسک در استان خارکیف بازداشت شده بودند.

 

معاون وزیر کشور اوکراین هم از وجود آثار شکنجه روی اجساد کشف شده در این منطقه خبر داد.

 

یورونیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------