انتقاد زلنسکی از تصمیم غرب درباره قیمت نفت روسیه



  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری اوکراین ضمن انتقاد از تصمیم کشورهای غربی مبنی بر تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه، تاکید کرد که این یک اقدام جدی و تاثیرگذار نیست. 

به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین که پیش از این خواسته بود تا قیمت هر بشکه نفت روسیه حداکثر ۳۰ تا ۴۰ دلار تعیین شود، اقدام اخیر کشور‌های غربی در تعیین سقف ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت این کشور را مورد انتقاد قرار داد و از آن به عنوان یک تصمیم غیر جدی نام برد.

 

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در این باره از زلنسکی نقل کرد: این که چنین سقفی برای قیمت‌های روسیه تعیین شود، یک تصمیم جدی نیست چرا که این مسئله برای بودجه دولت تروریستی کاملا رضایت بخش است.

 

در حالی که قیمت هر بشکه نفت خام روسیه در حال حاضر ۶۵ دلار است، تعیین سقف ۶۰ دلار برای آن از سوی کشور‌های غربی بدان معنی است که تصمیم آن‌ها تاثیر محدودی در کوتاه مدت دارد.

 

شایان ذکر است که دیروز (جمعه) کشور‌های عضو گروه هفت (G-۷) توافق کردند که برای هر بشکه نفت حمل شده از روسیه از طریق دریا قیمت حد اکثر ۶۰ دلار تعیین شود و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود تصمیم مشابهی اتخاذ کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------