آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

زلنسکی: ناتو هر ماه ۵ میلیارد دلار به اوکراین بدهد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت کشورش به هم کمک نظامی و هم کمک مالی نیاز دارد و برای تامین کسری بودجه خود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید هر ماه ۵ میلیارد دلار به این کشور بدهد.

به  گزارش ایرنا؛ تارنمای شبکه راشاتودی نوشت وی از کشورهای ناتو خواسته حمایت خود از این کشور را در بحبوحه جنگ با اوکراین افزایش دهند و مدعی شده که شکست کی یف منجر به جنگ «به تاخیر افتاده» بین مسکو و غرب خواهد شد.

 

زلنسکی چشم انداز باقی ماندن اوکراین در «منطقه خاکستری» بین روسیه و بلوک ناتو را رد و تاکید کرد: پس از پایان درگیری، اوکراین باید جایگاه مناسبی در معماری امنیتی غرب داشته باشد. ما به ضمانت های امنیتی نیاز داریم و شما باید جایی برای اوکراین در فضای امنیتی مشترک تان پیدا کنید.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

وی سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

 

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------