ترامپ سرانجام جان بولتون را اخراج می‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشته که ظاهراً رئیس جمهور آمریکا سرانجام خواهان اخراج جان بولتون جنگ طلب از دولتش شده است.

به گزارش ایسنا، مجله نشنال اینترست آمریکا در گزارشی با استناد به منابع خود خبر از خواسته دونالد ترامپ برای اخراج جان بولتون از دولتش داده است.

 

یک پایگاه اینرنتی آمریکایی به نام "اینکوئیزیتر" در گزارشی با اعلام این خبر نوشته است: «روز دوشنبه روزنامه "نیویورک تایمز" ابتدا گزارش کرد که برخی مقامهای تندرو در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی برنامه‌ای برای حمله نظامی به ایران هستند.

 

به گفته منابعی که این روزنامه به آنها استناد کرد، این تلاش تحت رهبری جان بولتون، مشاور جنگ‌طلب امنیت ملی دولت ترامپ هدایت می‌شود و احتمالاً منجر به اعزام ۱۲۰ هزار سرباز آمریکایی به خاورمیانه خواهد شد.

 

پس از آن یک نشریه دیگر آمریکایی یعنی "نیوزویک" بعد از رفتن به سراغ منابع خودش، این گزارش را تأیید کرد و این منابع اضافه کردند که دولت آمریکا در حال آماده‌سازی چندین گزینه نظامی برای برخورد با ایران است.

 

به گفته آنها، طرح اولیه اعزام ۱۲۰ هزار نیروی آمریکایی صرفاً نوعی پشتیبانی لجستیکی با مأموریت ایجاد زیرساختها برای یک حمله تمام‌عیار به ایران است.

 

برای کسانی که به دیدگاه‌های جان بولتون آگاه هستند، این گزارش‌ها تعجب‌برانگیز نبودند چرا که این مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به دیدگاه‌های بدنام و جنگ‌طلبانه‌اش در حوزه سیاست خارجی شناخته شده است.

 

با این حال کسانی که مخالف جنگ برای تغییر حکومت‌ها هستند می‌توانند نفس راحتی بکشند؛ دونالد ترامپ طبق گزارش "نشنال اینترست" خواهان اخراج جان بولتون شده است.

 

این نشریه با استناد به منابع آگاه گزارش کرده که جان بولتون به دلیل اصرارش برای جنگ به منظور تغییر حکومت در ایران، ونزوئلا و کره شمالی در پشت درب خروج از دولت قرار گرفته است.

 

این مجله در گزارش خود نوشت، یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا گفته است: من شنیده‌ام که ترامپ می‌خواهد او اخراج شود.

 

طبق گفته منابع آگاه به اختلاف‌نظرها در داخل دولت، بولتون نه فقط با ترامپ دچار مشکل شده بلکه با مایک پامپئو وزیر امور خارجه دولت آمریکا نیز مشکل پیدا کرده است.

 

هر چند که پامپئو از اعمال فشار بر ایران حمایت می‌کند اما گزارش شده که او با جنگ تمام عیار با ایران مخالف است.

 

به نوشته نشنال اینترست، اقدام بولتون در تشدید تنش با ایران تنها یکی از دلایلی است که ترامپ خواهان اخراج شدن او است. موضع جنگ‌طلبانه بولتون نسبت به کره شمالی (کشوری که ترامپ درصدد تقویت روابط دیپلماتیک با آن بوده) و ونزوئلا (جایی که دولت آمریکا از کودتا در آن حمایت کرده اما نمی‌خواهد متعهد به مداخله نظامی در آن شود) باعث شده که بولتون "مثل ایکاروس بیش از حد به خورشید نزدیک شود".

 

رئیس جمهور آمریکا پیام‌های متناقضی در مورد بولتون فرستاده است. او اخیراً در مصاحبه‌ای درباره بولتون گفت که مکرراً مواضع او را تلطیف می‌کند و اینکه علاوه بر او مشاوران صلح‌طلبی در دولت دارد.

 

اگرچه ترامپ در کمیپن انتخاباتی ۲۰۱۶ یک چهره ضد مداخله نظامی بود اما در دوره ریاست جمهوری‌اش اطرافش را با نو محافظه‌کاران حامی مداخله نظامی مثل بولتون پر کرده است.

 

منابع حامی ترامپ در داخل دولت اظهار نگرانی کرده‌اند که با توجه به حمایت بولتون از به وجود آوردن جنگ علیه کشورهای خارجی، حضور او در دولت برای شانس پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ زیانبار است و می‌تواند بخش چشمگیری از آرای او را زایل سازد.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------