"ارتباط احتمالی میان قتل محافظ ملک سلمان و جمال خاشقجی"



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ملک سلمان
یک رسانه انگلیسی زبان نوشت که قتل محافظ شخصی پادشاه عربستان گمانه زنی‌هایی را درباره توطئه در کاخ پادشاهی عربستان و احتمال ارتباط این قتل با موضوع ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول برانگیخته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز انگلیس در گزارشی درباره قتل عبدالعزیز الفغم، محافظ شخصی ملک سلمان، پادشاه عربستان نوشت: قتل الفغم موجب ایجاد گمانه‌زنی‌ها درباره وجود توطئه در پاشاهی عربستان شده است.

 

در این گزارش آمده است: عبدالعزیز الفغم به طور گسترده‌ای به عنوان مورد اعتمادترین محافظ شخصی ملک سلمان شناخته شده بود. قتل او بلافاصله منجر به گمانه‌زنی‌ها درباره توطئه در کاخ پادشاهی عربستان شد؛ به ویژه که ادعاهایی درباره عزل وی طی روزهای گذشته مطرح شده و اینکه احتمالا او اطلاعاتی در رابطه با قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی داشته است.

 

تایمز در ادامه نوشت: قتل الفغم آشفتگی در سراسر عربستان را عمیق‌تر کرده است، چراکه وی به "عصای ملک سلمان" و یا "نگهبان پادشاهان" مشهور بود و طبق اعلام رسانه‌های محلی عربستان الفغم از محبوبیت مردمی میان عربستانی‌ها برخوردار بود.

 

صبح یکشنبه سرتیپ عبدالعزیز الفغم، محافظ شخصی پادشاه عربستان که به دست یکی از دوستانش تیر خورده بود، بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت و گارد سلطنتی عربستان امروز (سه‌شنبه) «سعد بن مسفر العاطفی القحطانی» را به عنوان جانشین الفغم تعیین کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------