آمریکا: روح مذاکره با کره شمالی مثبت بود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: مذاکراتی مثبت با کره شمالی درباره خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره داشتیم و اظهارات پیونگ‌یانگ منعکس کننده روح مذاکرات نیست.

به گزارش ایسنا به  نقل از  راشا تودی، مورگان اورتاگوس،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که شب گذشته در پی مذاکرات دو طرف در استکهلم سوئد منتشر کرد، گفت: اظهارنظرهای اولیه هیئت کره شمالی منعکس کننده روح رایزنی‌هایی که روز شنبه انجام گرفت و هشت ساعت و نیم به درازا کشید، نیست. آمریکا با افکار و ایده‌های خلاقانه آمده بود و رایزنی‌های خوبی با هم‌قطاران کره‌شمالی خود داشت.

 

اورتاگوس ادامه داد: طی این رایزنی‌ها هیئت آمریکایی مسائل و رویدادهای پس از اجلاس سران دو کشور در سنگاپور (دونالد ترامپ و کیم جونگ اون) را مطرح کرد و اهمیت مشارکت بیشتر در حل مسائل متعددی که دو طرف را نگران می‌کند، پیش کشید.

 

این سخنگو افزود: آمریکا بررسی اولیه‌ای از چند ابتکارعمل جدید به عمل آورد که به ما اجازه خواهند داد در بیانیه مشترک سنگاپور پیشرفت حاصل کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هیئت آمریکایی دعوت طرف سوئدی را برای انجام دور تازه مذاکرات دو هفته بعد از دعوت قبول کرد و از طرف کره شمالی نیز خواست‌ همین گام را بردارد.

 

اورتاگوس اضافه کرد: آمریکا و کره شمالی تنها طی یک روز شنبه نخواهند توانست از میراث ۷۰ ساله جنگ و خصومت مداوم در شبه جزیره کره عبور کنند، مسائل بسیار مهمی هستند که مستلزم پایبندی قوی از سوی هر دو طرفند البته آمریکا این تعهد را دارد.

 

کره شمالی پیش از این در روز شنبه از تعلیق مذاکرات با آمریکا درباره خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره تا پایان سال ۲۰۱۹ خبر داده و از طرف آمریکایی درخواست کرده بود در موضع خود بهتر فکر کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------