آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ: وقت آن است از این جنگ‌های بی‌پایان مسخره خارج شویم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
دونالد ترامپ در یک سری توئیت به عقب نشینی آمریکا از مناطق شمالی سوریه و چراغ سبز به ترکیه برای آغاز عملیات در این منطقه واکنش نشان داد. 

به گزارش ایسنا،  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییت خود نوشت: آمریکا قرار بود ۳۰ روز در سوریه بماند اما سال‌ها گذشت. ما ماندیم و بدون هیچ هدفی بیشتر و بیشتر در این جنگ فرو رفتیم. زمانی که من وارد واشنگتن شدم داعش بر منطقه حکمفرما بود. ما به سرعت خلیفه‌گری داعش را ۱۰۰ درصد شکست دادیم.

 

وی در ادامه آورده است: از جمله اقداماتی که انجام دادیم دستگیری صدها داعشی بود که اکثرا از اروپا هستند اما اروپا نمی‌خواهد که آنها برگردند و می‌گوید که آمریکا آنها را نگهدارد، من می‌گویم نه ما به شما لطف کردیم و حالا شما می‌خواهید که ما آنها را برایتان در زندان‌های آمریکا آن هم با هزینه‌ای گزاف نگهداریم. اینها برای خود شما محاکمه‌شان کنید. آنها دوباره گفتند نه فکر می‌کنیم. مثل همیشه که آمریکا هزینه‌های ناتو را بر دوش داشته‌ است. در امور بازرگانی و هر چیز دیگری.

 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره به کردهای سوریه نوشته است:کردها همراه ما جنگیدند با مقدار زیادی پول و تجهیزات که از ما دریافت کردند. آنها دهه‌هاست که با ترکیه می‌جنگند. من برای سه سال است که این جنگ را متوقف کرده‌ام اما زمان آن است که از این جنگ‌های بی پایان مسخره خارج شویم. بسیاری از آنها قومی و قبیله‌ای هستند. ما باید سربازان خود را به خانه بازگردانیم.

 

او در ادامه تاکید کرده است: ما در جایی می‌جنگیم که در جهت منافع‌مان باشد، نه اینکه فقط برای پیروزی بجنگیم. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها باید شرایط و اینکه می‌خواهند با داعشی‌های دستگیر شده در همسایگی‌شان چه کنند را بسنجند، . همه آنها از داعش متنفرند. داعشی که برای سال‌ها دشمن بوده است. ما ۷۰۰۰ مایل دورتر هستیم اما اگر یک بار دیگر در هر کجا نزدیک ما شوند نابودشان می‌کنیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------