آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

یک حامی ترامپ: رئیس‌جمهوری که اجازه داد خاشقجی تکه‌تکه شود به کردها هم خیانت می‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
در واکنش به اعلام ترامپ، مبنی بر اینکه نیروهای آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد و مسیر را برای حمله ترکیه به سوریه و هم‌پیمانان کرد باز خواهند کرد، یکی از رهبران بانفوذ اوانجلیست‌ها در آمریکا هم به جرگه منتقدان جمهوری‌خواه این تصمیم ترامپ پیوست. 

به گزارش ایسنا، پایگاه دیلی‌بیست اظهارات پت رابرتسون، یکی از رهبران با نفوذ اوانجلیست‌ها در آمریکا و صاحب شرکت تلویزیونی مذهبی شبکه سخن پراکنی مسیحیان اعلام کرد: برای او این مساله بسیار تکان دهنده است که آمریکا قصد دارد به نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال این کشور خیانت کند. این اقدام شاید به ترکیه‌ای‌ها اجازه دهد که به کردها حمله کنند.

 

وی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را "دیکتاتور" خواند و ترامپ را به باد انتقاد گرفت و گفت: توصیف رئیس جمهوری ترکیه به عنوان متحد آمریکا بی‌معناست. رابرتسون افزود،‌ اردوغان تنها در راستای منافع خودش کار می‌کند.

 

این چهره مسیحیت انجیلی آمریکایی که از طرفداران وفادار ترامپ بود، وی را مورد حمله قرار داد و گفت: رئیس جمهوری که اجازه داد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی تکه تکه شود، اکنون هم اجازه می‌دهد، مسیحیان و کردها به دست ترکیه‌ای‌ها کشته شوند. ترامپ اگر چنین اجازه‌ای دهد، با خطر از دست دادن "قیمومیت بهشت" روبرو می‌شود.

 

رابرتسون در حالی به شدت ترامپ را محکوم می‌کند که وی به دلیل خروج از سوریه از سوی قوی‌ترین مدافعان خود تحت فشار قرار دارد، تا جایی که سناتور لیندسی گراهام، از بزرگترین سناتورهای حامی رئیس‌جمهوری آمریکا این اقدام ترامپ را غیرمسؤولانه توصیف کرد و برایان کلیمیدی، یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه "فاکس & فرندز" نیز گفت، این تصمیم ترامپ فاجعه‌بار است.

 

در میان انتقادات حامیان جمهوری‌خواه ترامپ، وی از تصمیم خود برای خروج از سوریه دفاع کرد و در توجیه آن گفت: این تصمیم حاصل "خرد عظیم و بی‌همتای" من است و اگر ترکیه دست به اقدامی نسنجیده بزند، اقتصادش را نیست و نابود خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------