سفر نخست‌وزیر سودان به واشنگتن در تلاش برای رفع تحریم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,عبدالله حمدوک
نخست وزیر دولت انتقالی سودان در راس هیئتی از وزرا و مقامات این کشور به دعوت دولت آمریکا و به منظور آنچه توسعه روابط دو کشور خوانده شده است، به واشنگتن سفر کرد.

به گزارش فارس، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و هیأت همراه وی روز شنبه در یک سفر رسمی شش روزه به آمریکا سفر کردند.

 

وبگاه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد، حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و به دنبال آن رفع کامل تحریم‌های آمریکا علیه سودان محور مباحث مورد رایزنی نخست وزیر سودان با مقامات آمریکا خواهد بود.

 

قرار است که حمدوک در جریان سفر خود به واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و شماری از مقامات این کشور از جمله «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا و «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کند.

 

دولت آمریکا در سال ۱۹۹۷ نام سودان را به دلیل درگیری‌های دارفور در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و این کشور را تحریم کرد. دولت ترامپ در ششم اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهر ۱۳۹۶) تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت تجاری اعمال شده بر سودان از سال ۱۹۹۷ را لغو کرد؛ اما معاملات آنچنانی با این کشور از طریق دلار صورت نمی‌گیرد، زیرا اکثر بانک‌های اروپایی منتظرند سودان از لیست تروریسم بیرون بیاید.

 

عبدالله حمدوک مرداد ماه امسال از آغاز رایزنی‌ها با واشنگتن برای حذف نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم خبر داده بود.

 

«نصرالدین مفرح» وزیر امور دینی سودان هم با بیان اینکه حمدوک را در نخستین سفرش به واشنگتن در مقام نخست وزیر سودان همراهی می‌کند، گفت: «این سفر به دعوت آمریکا انجام شده و حائز اهمیت است.»

 

در بیانیه وزیر سودانی آمده است: «در این سفر مهمترین مسائلی که در این دوره مسئولیت خود بر آن تمرکز کرده‌ام به ویژه تلاش‌ها برای مبارزه با افراط گرایی دینی و ترویج همزیستی مسالمت آمیز بین صاحبان ادیان در سفر به واشنگتن مطرح خواهد شد.»

 

«عمر البشیر» تابستان امسال پس از سه دهه حکومت به دنبال اعتراضات گسترده مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، توسط ارتش سودان عزل و به زندان افکنده شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------