آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

یو اس ان نیوز: ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس آسیب پذیر است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ناوگان دریایی آمریکا
تارنمای امریکایی «یو اس ان نیوز» گزارش داد، به دنبال وارد آمدن خسارت به یکی از پهپادهای نظامی از نوع "آر کیو ۴ گلوبال هاوک"، ناوگان دریایی امریکا مستقر در خلیج فارس از هر زمان دیگر آسیب پذیرتر شده است. 

پنجمین ناوگان دریایی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ناوگان با داشتن تنها ۲ پهپاد نظامی با کمبود هواپیماهای بدون سرنشین رو به رو است.  

 

براساس این بیانیه، پهپاد نظامی آر کیو ۴، ماه گذشته در حین بلند شدن از زمین آسیب جدی دید. هزینه‌های که نیروی دریایی امریکا برای جبران خسارات این پهپاد باید تامین کند حدود  ۲ میلیون دلار است.  

 

بدنه پهپاد آر کیو ۴ در تاریخ ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) هنگام برخاستن از یکی از باندهای پرواز "فرماندهی مرکزی آمریکا" به اجسام سخت برخورد کرده و دچار آسیب شده است.  

 

اگرچه این ناوگان مدعی است که برای خرید هر یک از پهپادهای نظامی مدل آر کیو ۲۳ میلیون دلار هزینه کرده است اما تارنمای یو اس ان نیوز که اخبار نیروی دریایی امریکا را پوشش می‌دهد، می گوید ناوگان دریایی امریکا برای خرید هر یک از این پهپادها ۱۸۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.  

 

بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه رو به روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند یکپارچه هوایی ایران  قرار گرفت و سرنگون شد.  

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------