آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

وکلای ترامپ در جلسه استیضاح در سنا: اگر بولتون شهادت دهد، ما هم باید بتوانیم شاهدان خود را به جلسه بیاوریم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
مدافعان و مخالفان استیضاح ترامپ در حالی نشست محکمه سنا را پشت سر می گذارند که وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا هم همچون ماجرای اوکراین گیت، برای ادای شهادت جان بولتون گروکشی کردند.

محکمه استیضاح دونالد ترامپ از سه شنبه هفته گذشته برای بررسی دو اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" در مجلس سنای آمریکا به ریاست جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا آغاز شد و تا کنون دو طرف اصلی دعوا یعنی دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان و وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا به ارائه دلایل موافقت و مخالفت با استیضاح را تشریح کرده‌اند.

 

این نشست در دو روز پایانی خود به دخالت سناتورها در فرایند رسیدگی به اتهام رسید و پرسش‌های خود را از دو طرف پرسیدند به گونه ای که در ادامه نشست روز چهارشنبه، آلن دروشوویتز از وکلای مدافع ترامپ، درخواست مداخله از رهبر خارجی در انتخابات را اینگونه توجیه کرد که اگر این پیروزی به نفع منافع ملی آمریکا باشد، مجاز خواهد بود.

 

دروشوویتز گفت: هر مقام دولتی که من می دانم معتقد است که انتخاب وی به نفع مردم است و بیشتر شما می گویید انتخاب شما به نفع عموم است. اگر رئیس جمهور کاری را انجام دهد که معتقد باشد به وی کمک می کند تا به نفع عموم انتخاب شود، نمی تواند نوعی گروکشی منجر به استیضاح شود.

 

این اظهارات در حالی انجام می شود که از سال ۲۰۱۷ تا کنون، تحقیقات مفصلی حدود سال توسط بازرس رابرت مولر درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا انجام شد و اکنون نیز اتهام اصلی ترامپ برای استیضاح آن است که او برای انتخاب مجدد خود، پای یک کشور خارجی را به سیاست داخلی آمریکا باز کرده است.

 

وکیل مدافع ترامپ این اظهارات را در پاسخ به سوال تد کروز برای قانونی بودن گروکشی مطرح کرد و افزود همه مقامات منتخب با لنز سیاسی تصمیم گیری می کنند و غالباً نظرسنجی‌هایی را به کار می گیرند تا ببینند چگونه تصمیمات آنها نتیجه خواهد داد.

 

توجیه دروشوویتز برای کمک خارجی با انتقاد دموکرات‌ها مواجه شد که این تئوری باعث سوءاستفاده های گسترده برای روسای جمهوری آینده خواهد شد.

 

آنها در استدلال اینکه ترامپ برای منافع شخصی خود اقدام کرده است، به درخواست جو بایدن برای برکناری دادستان اوکراین اشاره کردند و گفتند که او این درخواست را مطابق سیاست آمریکا و خواست صندوق بین المللی پول انجام داد که از سوی ترامپ بدون ارائه مستنداتی، این کار را برای محافظت از پسرش نسبت می دهند.

 

لیندسی گراهام و تد کروز دو سناتور جمهوریخواه، سوال مشترک اما فرضی را پرسیدند که اگر باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ که با میت رامنی رقابت می کرد متوجه می شد شواهدی وجود دارد که پسر رامنی یک میلیون دلار در سال از یک شرکت روسی دریافت می کند، رامنی هم مطابق منویات آن شرکت عمل می کند آیا رئیس جمهوری اوباما اختیار دارد که بخواهد درباره این فساد احتمالی تحقیق به عمل آید؟

 

از دیگر موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، مساله فراخواندن جان بولتون مشاور برکنار شده امنیت ملی کاخ سفید بود که جی سکیولاو وکیل مدافع ترامپ اظهار کرد: درست نیست که بخواهیم فرایند محکمه را تغییر دهیم. اما نباید به گونه ای باشد که درخواست مدیران استیضاح برای احضار بولتون پذیرفته شود و درخواست تیم مدافع برای فراخواندن شاهد، نادیده گرفته شود.

 

وی افزود: انتظار داریم اگر آنها شاهد خود را فراخواندند، ما هم شاهد خود را فرابخوانیم. اما همه اینها ماهیت دادرسی را تغییر می دهد که پیش از این مطرح نشده است.

 

فراخواندن شاهدان متقابل که از سوی وکیل مدافع ترامپ مطرح شد، به موضوعی برمی گردد که از ابتدای افشای رسوایی "اوکراین گیت" از سوی شخص دونالد ترامپ و اطرافیانش مطرح شد و آن مشخص شدن "افشاگر" بود.

 

از این رو، وکلای مدافع ترامپ خواستار احضار افشاگر، هانتر بایدن و حتی جو بایدن هستند و به نوعی مدیران استیضاح را تحت فشار قرار می دهند که دست از احضار جان بولتون بردارند.

 

پاتریک فیلبین معاون تیم وکلای مدافع ترامپ در این باره گفت تنها چیزی که می دانیم مطالب منتشر شده در رسانه‌ها است و اسمی از افشاگر وجود ندارد. ما چیزی درباره او نمی دانیم و نشان نمی دهد او در کجا کار کرده است. این مساله‌ای که تاکنون از سوی آدام شیف و تیم او محرمانه مانده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی متوجه ارسال دست نوشته کتاب بولتون به کاخ سفید شده و آیا تلاشی برای جلوگیری از انتشار آن داشته اند یا خیر، گفت: بعضی وقت‌ها حتی تاریخ بالای سرم را نمی دانم. این نسخه برای بررسی به شورای امنیت ملی ارسال شده است و کارکنان آنجا آن را بررسی خواهند کرد.

 

سپس فیلبین نامه دفتر شورای امنیت ملی را که به وکیل بولتون ارسال شده بود، خواند و گفت این نسخه به دلیل "مقدار قابل توجهی از اطلاعات طبقه بندی شده" در دست بررسی است. "به سفیر بولتون اطلاع داده شد که نسخ خطی که ارسال کرده است شامل اطلاعات طبقه بندی شده از جمله اسرار سطح بالا است، بنابراین در شکل فعلی نمی توان آن را منتشر کرد، اما آنها تا آنجا که ممکن است در اسرع وقت برای ارائه راهنمایی با وی همکاری خواهد شد تا با تجدید نظر، بتواند داستان خود را بگوید. "

 

آدام شیف، رئیس هیات مدیران استیضاح در مورد چرایی محافظت از هویت افشاگر، توضیحاتی ارائه داد و گفت تئوری توطئه علیه افشاگر که به اتهامات ترامپ و تعامل او با اوکراین مربوط می شود، کاملا دروغ است.

 

وی گفت: تمام مواردی که از سوی افشاگر مطرح شد، با مدارکی که از سوی کمیته اطلاعات جمع آوری شد، تطابق دارد و من نمی توانم بیش از این توضیح دهم که ممکن است باعث مشخص شدن هویت وی شود. بدانید که اعضای کمیته در تمام اوقات حرفه‌ای رفتار کرده اند.

 

برخی منابع خبری گفته اند سناتور رند پال درخواست کرده بوده است که نام افشاگر مطرح شود اما رئیس دیوان عالی با این پرسش مخالفت کرده و آن را قرائت نکرده است.

 

با پایان یافتن هشت ساعت نخستین از ۱۶ ساعت فرصت سناتورها برای طرح پرسش از دو طرف، نشست بعدی این محکمه به ساعت یک بعدازظهر پنج شنبه به وقت محلی موکول شد.

 

 

انتخاب  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------