آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

هشدار پمپئو به نفوذ چین در ایالت‌های آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
 وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در مورد نفوذ پکن در ایالت‌های آمریکا هشدار داد و گفت: این کشور با تشکیل اتاق فکر، نگرش ۵۰ فرماندار ایالتی آمریکا را نسبت به چین مورد ارزیابی قرار داده است. 

به گزارش تارنمای هیل، مایک پمپئو روز شنبه در جمع فرمانداران آمریکا تصریح کرد که چین برای گسترش نفوذ اقتصادی و سیاسی خود کشورهای مختلف را هدف قرار داده است. 

 

پمپئو در جلسه انجمن ملی فرمانداران در واشنگتن گفت، در این اتاق فکر به نگرش هر یک از فرمانداران ایالت‌های امریکا به چین، برچسب‌های از جمله "دوستانه"، "سخت" یا "مبهم"  زده شده است. 

 

وزیر خارجه آمریکا افزود: بر این اساس رقابت با چین فقط یک موضوع فدرالی نیست. 

 

پمپئو خطاب به فرمانداران ایالتی تاکید کرد که نفوذ چین در ایالت‌های شما رخ می‌دهد و عواقب آن برای سیاست خارجی ما، برای شهروندان ایالت‌ها و در واقع برای هر یک از شماهاست. 

 

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به رهبران جهان هشدار داد که در مورد سرمایه‌گذاری و نفوذ چینی‌ها به ویژه از طریق "دیپلمات‌ها"، "دانشجویان" و "سازمان‌ها" احتیاط کنند. 

 

پومپئو در آخرین سفر دوره‌ای خود به کشورهای آسیای میانه و اروپا، رهبران این کشورها را نسبت به نفوذ چین آگاه کرد. وی هفته گذشته در لندن حزب کمونیست چین را تهدید اصلی عصر حاضر خواند. 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------