انتقاد سندرز از گزارش‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سندرز
سناتور ۷۸ ساله آمریکایی از برخی گزارش‌ها درباره تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده شدیداََ انتقاد کرد. 

به گزارش فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی، گزارش روزنامه «واشنگتن‌پست» مبنی بر کمک روسیه به ستاد وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تکذیب کرد.

 

واشنگتن‌پست بامداد شنبه در گزارشی مدعی شد مسئولان آمریکایی به سندرز گفته‌اند که روسیه در تلاش است تا با کمک به ستاد انتخاباتی وی، باعث پیروزی سندرز در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شود.

 

سندرز نیز پس از آن با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن روسیه به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت: «روس‌ها می‌خواهند دموکراسی آمریکا را، با متفرق کردن ما، تضعیف کنند و من بر خلاف رئیس‌جمهور کنونی [آمریکا] با قدرت در برابر اقدامات آنها و هر مداخله خارجی در انتخابات‌مان می‌ایستم».

 

سندرز همچنین در اظهاراتی تند درباره «ٖولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز مدعی شد: «بر خلاف ترامپ، من پوتین را یک دوست خوب نمی‌دانم. او یک قلدر خودکامه است که تلاش می‌کند دموکراسی را نابود کرده و مخالفان در روسیه را سرکوب کند».

 

وی در ادامه افزود: «اهمیتی نمی‌دهم که پوتین می‌خواهد چه کسی رئیس‌جمهور [آمریکا] شود. پیام من به پوتین واضح است؛ کاری به انتخابات آمریکا نداشته باش و  [اگر] به عنوان رئیس‌جمهور [انتخاب شوم]، مطمئن خواهم شد که تو این را انجام می‌دهی».

 

پیشتر کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته بود ترامپ به «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درباره دخالت در انتخابات آمریکا هشدار داده است. 

 

این در حالی است که ترامپ بارها ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ دخالت کرده را رد کرده است. در یکی از جنجالی‌ترین اتفاق‌ها او جولای سال ۲۰۱۸ در یک کنفرانس خبری با حضور «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه این ارزیابی‌ها را زیر سوال برد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------