کره جنوبی در پی شیوع کرونا اعلام شرایط جنگی داد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
مون جائه - این، رئیس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه گفت که به دلیل حادشدن وضعیت بهداشتی در این کشور به دلیل گسترش ویروس کرونا، "شرایط جنگی" اعلام کرد. 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وی  در این کشور "شرایط جنگی" اعلام کرد تا با گسترش سریع این بیماری در آن کشور مبارزه کند.

 

مون به همین دلیل به همه دستگاه‌های دولتی دستور داده است تا در وضعیت اضطراری قرار گرفته و 24 ساعته برای مبارزه با این بیماری مهلک تلاش کنند.

 

کره جنوبی یکی از کشورهایی است که با رشد سریع آمار مبتلایان به این ویروس مواجه است و تا کنون آمار مبتلایان به بیش از مرز 5 هزار تن رد شده است و در عین حال بیش از 30 نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

بیش از نیمی از موارد تایید شده ابتلای به کرونا در کره جنوبی به اعضای یک فرقه مذهبی ارتباط دارد اما مقامات بهداشتی گفته‌اند در حال حاضر، نگران گسترش این ویروس به سایر بخش‌های جامعه هستند.

 

آنان به خصوص در مورد شرایط شهر دائگو، مرکز اصلی شیوع کرونا، ابراز نگرانی کرده‌اند. تا کنون بیش از 2،5 میلیون تن از شهروندان کره جنوبی به ظن آلودگی به این ویروس آزمایش شده‌اند.

 

سازمان بهداشت جهانی دیروز اعلام کرد که کروه جنوبی در کنار ایران، ایتالیا و ژاپن جزو کشورهایی است که این بیماری بیشترین درصد رشد و تلفات را در مقایسه با میزان جمعیتشان داشته است.

 

ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------