آمریکا: آزمایش موشکی اخیر کره شمالی تهدیدآمیز نبود؛ برای جشن بود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,آزمایش موشکی
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن آزمایش اخیر موشکی کره شمالی گفته این اقدام برای جشن صورت گرفته و برای آمریکا تهدیدآمیز نیست. 

به گزارش فارس، یک فرمانده ارشد آمریکایی بامداد چهارشنبه تلاش کرد آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را کم‌اهمیت جلوه دهد. 

 

به نوشته رویترز، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا گفته که آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد کره شمالی علیه آمریکا تحریک‌آمیز نبوده‌اند. 

 

وی در جمع خبرنگاران در پنتاگون گفت: «فکر نمی‌کنیم اتفاقی که افتاد برای ما تحریک‌آمیز یا تهدیدآمیز باشد. این آزمایش‌ها ممکن است مربوط به جشن‌هایی باشند که داخل کره شمالی اتفاق می‌افتند نه یک اقدام تحریک‌آمیز عامدانه علیه ما.»

 

رسانه‌ها بامداد سه‌شنبه از شلیک چندین پرتابه‌ای که گفته می‌شود موشک‌های کروز کوتاه‌برد ضد کشتی بوده‌اند از سوی کره شمالی به سمت دریای شرقی خبر دادند.

 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد این پرتابه‌ها ۱۵۰ کیلومتر پرواز کرده و سپس به سطح دریا برخورد کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در بیانیه ارتش کره جنوبی آمده است: «ارتش به دقت وضعیت را برای پرتاب‌های احتمالی بیشتر زیر نظر دارد و در عین حال حالت آمادگی خود را نیز حفظ می‌کند».

 

 یونهاپ علاوه بر این نوشته بود شلیک این موشک‌ها در آستانه سالروز تولد «کیم ایل‌سونگ» بنیان‌گذار فقید جمهوری خلق کره شمالی و همچنین انتخابات سراسری در کره جنوبی انجام شده است.

 

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در پیام خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی گفته بود که کشورش به زودی از یک سلاح جدید راهبردی رونمایی خواهد کرد.

 

آزمایش‌های موشکی کره شمالی پس از شکست تلاش‌ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواستار رفع تحریم‌های اعمالی علیه این کشور است اما واشنگتن تاکنون حاضر به رفع این تحریم‌ها نشده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------