ترامپ: فاصله‌گذاری اجتماعی در ماه رمضان رعایت شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
ترامپ ابراز امیدواری کرد، مسلمانان آمریکا در ماه رمضان مطابق با معیارهای فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کنند؛‌ هرچند در جریان عید پاک شماری از مسیحیان با زیر پا گذاشتن محدودیت‌های مربوط به کرونا، تجمع‌هایی برگزار کردند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از آن مطرح شد که از او درباره دفاع از بازنشر توییت یک تحلیلگر محافظه‌کار سوال شد. او پرسیده بود که آیا با مسلمانان هم با همان سختگیری که با مسیحیانی که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکردند، برخورد می‌شود یا خیر.

 

ترامپ در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: ممکن است تفاوتی وجود داشته باشد. باید ببینیم که چه پیش خواهد آمد. من تفاوت‌های بسیاری در این کشور دیده‌ام.

 

ماه مبارک رمضان که در روزهای آتی آغاز می شود، یک هفته و نیم بعد از عید پاک است که در جریان آن برخی مسیحیان، مقررات بهداشت عمومی را نادیده گرفتند تا در برخی از مراسم های غیرقانونی شرکت کنند.

 

ترامپ در پاسخ به این که آیا روحانیون مسلمان از تبعیت از قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی امتناع می‌کنند یا خیر، گفت: نه، من اصلاً این‌طور فکر نمی کنم. من کسی هستم که به دین ایمان دارم و مهم نیست که باور شما چیست اما به نظر می‌رسد سیاستمداران ما با باورهای مختلف بسیار متفاوت رفتار می‌کنند.

 

ترامپ در گذشته به لفاظی علیه مسلمانان متهم شده است و یکی از اولین اقدامات او پس از ورود به کاخ سفید، اعلام ممنوعیت سفر اتباع چندین کشور با جمعیت اکثریت مسلمان به خاک آمریکا بود.

 

بیش از ۷۰۰ هزار مورد مبتلا به کروناویروس در سراسر ایالات متحده گزارش شده است و همین امر جوامع مذهبی در این کشور را مجبور ساخته تا موقتا دست از فعالیت بردارند. جامعه اسلامی آمریکای شمالی در کنار کارشناسان مسلمان حوزه درمانی خواستار لغو مراسم عبادت‌های گروهی و دیگر گردهمایی‌ها شده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------