آمریکا مانع از انتشار بیانیه نهایی «جی ۲۰» شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,جی ۲۰
رئیس جمهوری آمریکا با ممانعت از انتشار بیانیه نهایی نشست وزرای بهداشت «جی ۲۰»، دلیل این اقدام خود را حمایت آشکار این بیانیه از نقش سازمان بهداشت جهانی در مقابله با کرونا عنوان کرد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که به تازگی دستوری مبنی بر توقف پرداخت سهمیه مقرر این کشور به سازمان بهداشت جهانی را صادر کرده، اخیراً از انتشار بیانیه نهایی نشست وزرای بهداشت «جی ۲۰» نیز ممانعت کرد.

 

وی در توجیه عدم پرداخت سهمیه آمریکا به سازمان بهداشت جهانی، این سازمان را به اتخاذ سیاستهای «جانبدارانه و متمایل به چین» و عدم شفافیت در رویکرد خود نسبت به همه گیری کرونا متهم کرد.

 

اکنون دلیل ترامپ برای جلوگیری از انتشار این بیانیه، حمایت آشکار آن از نقشی است که سازمان بهداشت جهانی در مقابله با همه گیری ویروس کرونا ایفا کرده است.

 

طبق گزارش روزنامه دیلی تلگراف انگلیس، کاخ سفید بار دیگر این نهاد بهداشتی و درمانی بین المللی را به سیاستهای جانبدارانه از چین متهم کرد.

 

در بیانیه ۵۲ پاراگرافی که به رؤیت روزنامه دیلی تلگراف رسید، یک «پاسخ جهانی» به همه گیری کووید -۱۹ درنظر گرفته شده که در آن سازمان بهداشت جهانی به عنوان هماهنگ کننده اصلی معرفی می‌شود. با این حال، بیانیه نهایی همچنان در حالت پیش نویس باقی مانده و آمریکا از انتشار رسمی آن جلوگیری می‌کند.

 

در یکی از بندهای این بیانیه آمده است که «ما [وزرای بهداشت جی ۲۰] از تعهد سازمان بهداشت جهانی در هماهنگ سازی مبارزه بین المللی علیه این همه گیری بطور کامل حمایت می‌کنیم و به تقویت هرچه بیشتر آن متعهد می شویم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------