پوتین و ترامپ یک بیانیه مشترک صادر کردند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رؤسای جمهور روسیه و آمریکا
رؤسای جمهور روسیه و آمریکا روز شنبه به مناسبت هفتادو پنجمین سالگرد پیوستن نظامیان شوروی و آمریکا در کنار رود البه در آلمان بیانیه ای مشترک صادر کردند.

 به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ کرملین روز شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» به مناسبت هفتادو پنجمین سالروز پیوستن نیروهای نظامی آمریکا و شوروی سابق در کنار رودخانه البه در کشور آلمان (در جریان جنگ دوم جهانی) یک بیانیه مشترک صادر کردند.

 

در این بیانیه آمده است: «۲۵ آوریل ۲۰۲۰ هفتادو پنجمینسالروز پیوستن تاریخی نظامیان شوروی سابق و آمریکا است که بر روی پلی ویران بر فراز رودخانه البه با یکدیگر دست دادند. این واقعه از شکست قاطع رژیم نازی خبر می داد».

 

طبق متن این بیانیه، «روح همبستگی البه» نمونه‌ای از کنار گذاردن اختلافات دو کشور، اعتمادسازی و همکاری برای پیگیری یک هدف بزرگ‌تر بود.

 

گفتنی است که نخستین مواجهه نیروهای نظامی آمریکا و شوروی روز ۲۵ آوریل ۱۹۴۵ به وقوع پیوست؛ زمانی که گشت ارتش آمریکا از پلی در نزدیکی شهر «تورگاو» عبور کرده و با نظامیان تحت فرماندهی سرهنگ دوم «الکساندر گوردیف» روسی برخورد کرد.

 

در نتیجه این اتحاد نیروهای ائتلاف، ارتش آلمان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. از آن پس، روز البه به عنوان نماد دوستی روسیه و آمریکا، صرفنظر از دستورکار سیاسی دو کشور تعیین شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------