چین: آمریکا درباره آزمایشگاه های میکروبی خود سکوت کرده است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سخنگوی وزارت خارجه چین
یک سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا در خصوص نشات گرفتن ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در چین را تقبیح کرد و گفت: آمریکا درباره وضعیت آزمایشگاه های خود در برخی از نقاط دنیا سکوت اختیار کرده است.

 به گزارش ایرنا "هوا چون اینگ" شامگاه چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در پکن گفت که وزیر خارجه آمریکا برای این اظهاراتش هیچ سند و مدرکی ندارد.

 

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه های اخیر خود بارها از چین به دلیل «مخفی کاری درباره کرونا» انتقاد کرده و افزوده که این ویروس از یک آزمایشگاه از شهر ووهان در مرکز چین به بیرون سرایت کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: این مساله ای نیست که سیاستمداران که باید وقف مسایل داخلی کشورشان باشند به آن رسیدگی کنند شناخت سرمنشا ویروس کار دانشمندان و متخصصان امور پزشکی است.

 

خانم هوا تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا بارها چنین اظهار نظرهایی کرده ولی هرگز مدرکی ارایه نکرده است زیرا اصلا سندی در اختیار ندارد.

 

پمپئو روز یکشنبه گذشته در مصاحبه ای در آمریکا تاکید کرد که شواهد متقنی در اختیار دارد مبنی بر اینکه ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان بیرون آمده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به چنین اظهاراتی گفت آنچه دنیا می داند این است که آمریکا در جریان جنگ کره از تسلیحات میکروبی استفاده کرده و چنین کاری را در جنگ ویتنام هم انجام داده است.  

 

وی ادامه داد: آمریکا در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق آزمایشگاه های میکروبی تاسیس کرده اما در مورد عملکرد، نحوه استفاده و امنیت این آزمایشگاه ها سکوت کرده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین به وجود گزارش های مختلف مبنی بر وجود کرونا در فرانسه و آمریکا از سال گذشته میلادی اشاره کرد و گفت که این نشان می دهد منشا ویروس مختلف بوده است.

 

خانم هوا با تاکید بر اینکه آمریکا متحدانش را با تهدید و زور وادار به رویارویی با چین می کند، گفت: سیاستمداران آمریکایی به دلایلی که در داخل آن کشور دارند می خواهند همه مسئولیت ها را متوجه چین کنند.

 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------