آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

تشدید حضور نظامی چین و آمریکا در دریای چین جنوبی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
درحالیکه چین منافع بسیار زیادی در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی دارد، آمریکا با بهانه اجرای آزادی عبور و مرور در منطقه، ناوهای خود را همچنان به منطقه اعزام می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هم واشنگتن و هم پکن فعالیت‌های نظامی خود را در دریای چین جنوبی افزایش داده و این حضور در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته میلادی و با وجود شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است.

 

آمریکا ۳۹ پرواز در نزدیکی مرزهای چین یا بر فراز قلمروهای مورد مناقشه در سال جاری میلادی انجام داده و این پروازها بر فراز دریاهای چین جنوبی و شرقی و در نزدیکی هنگ کنگ و بر فراز تنگه تایوان صورت گرفته‌اند.

 

فرد کاچر، فرمانده گروه ضربت اعزامی ۷ درباره عملیات در جریان آمریکا در منطقه گفت: نیروهای ما در هوا و دریا و در آب‌های بین‌المللی دریای چین جنوبی و بر اساس هنجارهای مرسوم دریایی و قوانین بین‌المللی عملیات انجام می‌دهند.

 

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز گفته که عملیات نیروهای آمریکایی در دریای چین جنوبی با هدف حفظ سطحی از پیش بینی استراتژیک و در عین حال، نظارت بر سطح بالاتری از اقدامات غیرقابل پیش‌بینی عملیاتی برای چین است.

 

البته چین به این رفتارها توجهی نکرده و فعالیت‌هایش را در منطقه و در واکنش به اقدامات آمریکا تشدید می‌کند.

 

دولت واشنگتن این اقدامات از سوی پکن را محکوم کرده و تلاش می‌کند تا با پیشرفت چین در منطقه به ویژه درباره مساله آزادی عبور و مرور دریایی در دریای چین جنوبی مقابله کند.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------