انتقاد تند پامپئو از دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پامپئو
وزیر خارجه آمریکا دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل را به دلیل حمایت از حق فلسطین در طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایتش از حق فلسطین برای طرح شکایت از جرائم جنگی رژیم صهیونیستی به این دادگاه، مدعی شد: فلسطینی‌ها شایسته این نیستند که به عنوان یک کشور در نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری عضویت کامل داشته باشند.

 

پامپئو در ادامه بنسودا را به این امر متهم کرد که با طرح شکایت جدیدی علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب جرائم جنگی، تلاش دارد حاکمیت قضایی خود را بر کرانه باختری، قدس شرقی و غزه اعمال کند.

 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: دیوان کیفری بین‌الملل یک هیات سیاسی و نه موسسه‌ای قضایی است و بار دیگر این واقعیت تاسف‌بار با تلاش دادستان کل این دادگاه برای اعمال حاکمیت قضایی خود بر اسرائیل ثابت شد. در حالی که اسرائیل در کنار آمریکا از طرف‌هایی در توافقنامه رم نیستند که دادگاه کیفری بر اساس آن تشکیل شد.

 

بنسودا یکم مه گذشته برای فلسطین حقی برای طرح شکایت از اسرائیل به دلیل جرائم و تجاوزهای آن قائل شد.

 

در گزارش ۶۰ صفحه‌ای دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل دلایل و نحوه اعمال حاکمیت قضایی بر جرائم انجام شده در فلسطین بیان شده و محدوده جغرافیایی حاکمیت این دادگاه در اراضی اشغالی تعیین شده و تاکید شد، تحقیقی کیفری درباره این جرائم در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود.

 

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از گزارش بنسودا درباره محاکمه اسرائیل استقبال کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------